Avatar billede d797fni Nybegynder
27. april 2005 - 15:03 Der er 6 kommentarer

Vindue lukker efter download

Hej

Jeg har et lidt besynderligt problem.

Jeg har et lille dokumenthåndteringssystem, hvor brugeren kan downloade div dokumenter.

Efter inst. af XP SP2 er der opstået et besynderligt problem.

Når jeg via VB åbner en file save/open dialog for at hente dokumentet og trykker cancel så lukker det vindue der åbnede dialogen (faktisk hele min side).

Dette sker kun når man har kommet ind på siden via et link, hvis man bare skriver adresse i adressefeltet så sker dette ikke.

Dette er min VB kode:
mFilename = mPersistent.getString("object_name")
mFilePath = mSysObject.getFile(mASPApplication("os_temp_dir") & "\" & mFilename)

mASPresponse.AddHeader "content-disposition:", "attachment; filename=" & mFilename

mASPresponse.BinaryWrite mFileBinRead.Read(mFilePath)

og

Dim FileNum As Long
    Dim Bytes() As Byte
    FileNum = FreeFile
    Open FileName For Binary Access Read As #FileNum
    ReDim Bytes(FileLen(FileName))
    Get #FileNum, , Bytes
    Close #FileNum
    Read = Bytes
Avatar billede tagman Nybegynder
30. april 2005 - 13:20 #1
SP2 er i høj grad ude på at kvæle vbs-filerne...
Avatar billede d797fni Nybegynder
10. maj 2005 - 11:54 #2
Er der ingen der ved noget.

Det er lidt ligesom at file open/save dialogen lukker den siden der åbnede den (dog kun hvis siden selv er åbnet af en anden)

Kan det mon løses med at sætte "parent" til den side der åbner open/save???
Avatar billede tagman Nybegynder
10. maj 2005 - 21:41 #3
> Er der ingen der ved noget.

Op med modet...

Har du prøvet at fjerne resten af din kode og bare nøjes med:

Dim FileNum As Long
FileNum = FreeFile
Open FileName For Binary Access Read As #FileNum

??

På den måde ved du da, om det er din VB-kode eller bare Open-kommandoen der er defekt.

Du kan vel også bare åbne vbs filen i et ligegyldigt vindue, så det ikke gør noget, at det bliver lukket?

Eller putte en onunload på din side?
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. maj 2005 - 10:05 #4
Den med onunload lyder interessant. Har du nogen ideer ?
Avatar billede tagman Nybegynder
11. maj 2005 - 16:36 #5
onunload="if(confirm('hej')) window.open(location.href)"
Avatar billede tagman Nybegynder
11. maj 2005 - 16:36 #6
skal stå i dit <body> tag