Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
27. april 2005 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg outlook 2003 til at slette mails på serveren

Hej.

Jeg har et lille irriterende problem. Jeg vil gerne have Outlook 2003 til at slette mine mails på serveren når jeg sletter dem fra programmet. Nu bliver de bare grå men jeg kan stadig læse dem, og hvis jeg går ind på webmailen ligger de der stadig. Selv hvis jeg lukker Outlook og starter det igen ligger mine slettede mails stadig i indbakken. Jeg brugte Mozilla Thunderbird før og den gjorde det automatisk, men jeg synes jeg har ledt og ledt efter en indstilling der gør at Outlook også gør det.

Håber nogen kan hjælpe med dette lille problem.
Mvh, Martin Poulsen
Avatar billede dbangx Nybegynder
27. april 2005 - 14:14 #1
hej... jeg har kun outlook 2002, men forudsat at der ikke er ændret alt for meget, så burde det kunne lade sig gøre således:

menuen Funktioner -> E-mail konti
Få vist eller redigere...
rediger dig pop3 konto (forudsat det er din måde at forbinde på)
Flere indstillinger
avanceret

Under Levering Burde du have et hak i den øverste boks "Gem en kopi af meddelelsen på serveren", ellers ville du ikke kunne bruge web-mail efter du har hentet dine meddelelser.
Der skal også krydses af i den nederste boks "Fjern meddelelser fra serveren, når de er slettet fra slettet post".

Håber du kan bruge det :-)
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
27. april 2005 - 14:19 #2
Hej.

jeg forbinder til en imap-server og jeg har desværre ikke de muligheder og menuer du nævner. Men jeg synes bare at det burde kunne lade sig gøre når Thunderbird kunne...

Men tak for hurtigt svar :-)
Avatar billede dbangx Nybegynder
27. april 2005 - 14:26 #3
Det er da højest besynderligt. Jeg mente da at med IMAP, så havde man alt på serveren og intet på sin arbejdsstation, så når man sletter noget, så er det væk for alvor. Det kan være anderledes, det er nogle år siden jeg sidst har sat mail op med den protokol :-)
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
29. april 2005 - 10:49 #4
ja, det er mærkeligt men jeg kan desværre ikke bruge pop3 med min mailserver. Og jeg mangler stadig de muligheder for at slette på serveren... Håber stadig nogen kan hjælpe
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
12. august 2005 - 00:19 #5
lukketid