Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
27. april 2005 - 10:25 Der er 5 kommentarer

Problemer med resultset

Hmm er kørt helt fast her i et ellers utroligt simpelt problem..
Har prøvet at gå det igennem igen og igen, men ak, mein hjerne muss ausstehen sein.

Jeg har flg. lille bid kode:

Set RSS_PartComments = objConn.Execute("SELECT DISTINCT partner_tab.Partner_name FROM partner_tab INNER JOIN comments_tab ON partner_tab.Partner_id = comments_tab.Partner1_id WHERE comments_tab.Project_id=" & CLng(Request.QueryString("project")) & "")

If NOT RSS_PartComments.EOF Then
DO WHILE NOT RSS_PartComments.EOF OR RSS_PartComments.BOF
    Response.Write(RSS_PartComment("Partner_name"))            RSS_PartComments.MoveNexT
Else
    Response.Write("None")
End If
RSS_PartComments.Close
Set RSS_PartComments = Nothing

Med denne bid får jeg fejlmeldingen,
**************
Microsoft VBScript compilation error '800a03fb'

Expected 'Loop'

/project_details.asp, line 223

Else
**************

Slår jeg nu if elsen fra, (således at der kun er loop'en) får jeg fejlmeldingen:
**************
Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/Include/document_info.asp, line 2

Function writeDocumentInfo(documentName)
***************

writeDocumentInfo funktionen indeholder:
***************
Function writeDocumentInfo(documentName)
                                        Set RS_Document = objConn.Execute("SELECT DocumentID, DocApproved, DocRevision, DocumentType FROM document_tab WHERE DocumentName='" & documentName & "'")
                                        docID = "void"
                                        docApr = "void"
                                        docRev = "void"
                                        docTyp = "void"
                                        If not RS_Document.EOF Then
                                            docID = RS_Document("DocumentID")
                                            docApr = RS_Document("DocApproved")
                                            docRev = RS_Document("DocRevision")
                                            docTyp = RS_Document("DocumentType")
                                        end if
                                    %>
***************

Intet der burde kunne generere en fejl, er der nogen der kan se den lille syntaks fejl der er helt gal?

Jeg er helt væk :(

mvh penguin
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 10:27 #1
hmmm.. måske er jeg blind.. men hvor er din loop henne?
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 10:28 #2
If NOT RSS_PartComments.EOF Then
DO WHILE NOT RSS_PartComments.EOF OR RSS_PartComments.BOF
    Response.Write(RSS_PartComment("Partner_name"))            RSS_PartComments.MoveNexT
Else
    Response.Write("None")
End If
RSS_PartComments.MoveNext
Loop
RSS_PartComments.Close
Set RSS_PartComments = Nothing

?
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
27. april 2005 - 10:35 #3
Ups, ej ej ej hvor pinligt......
Det har jeg så brugt en time på - hehe - det var sgu ikke videre smart.

Takker for hjælpen, smid lige et svar så du kan få pointene.

newbie_penguin
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 10:41 #4
*G* :))

Det sker:))
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 11:56 #5
Du har ikke fået afsluttet spørgsmålet efter os.
Er du i tvivl om hvordan det skal gøres så læs her:)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar