Avatar billede nemet Nybegynder
26. april 2005 - 21:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Strøm pins

Godaften.

Jeg har fået min nye PC og nye kabinet i dag.

Det hele sidder fint og passer sammen indtil jeg skal sætte strøm til mit bundkort.

Mit bundkort køre på 24 pins (som shg.dk ikke har oplyst) jeg har købt en strøm forsyning som er 20 pins.

Jeg ville så høre hvad der ville ske hvis man sætter en 20 pins til et 24 oins bundkort?

Vil det overhoved kunne starte op eller vil jeg bare brænde det hele af..?
Avatar billede levich Nybegynder
26. april 2005 - 21:55 #1
Det skal du ikke gøre.
Avatar billede nemet Nybegynder
26. april 2005 - 21:58 #2
hehe okay... takker.. :D

Men bliver sku sur nårh man har glædet sig til at få en PC op og køre igen, også kan shg.dk ikke engang finde ud af at give den rigtige information..!
Avatar billede levich Nybegynder
26. april 2005 - 21:59 #3
Hvis nu det var omvendt, kunne du få et kabel som konverterer fra 24 pins (fra strømforsyningen) til 20 pins. Men den anden vej, nej.
Avatar billede nemet Nybegynder
26. april 2005 - 22:01 #4
hmm pis.. det er der ikke noget at gøre ved så.. må bare klage til dem og købe en ny..!
Avatar billede levich Nybegynder
26. april 2005 - 22:05 #5
Ja, er sikker på at de er meget forstående, nu når du har købt begge dele hos shg.
Avatar billede nemet Nybegynder
26. april 2005 - 22:06 #6
ja, jeg har sku købt for 6000 kr hos dem..
Avatar billede levich Nybegynder
26. april 2005 - 22:12 #7
Jeg har selv tænkt på at købe den her: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=436. Hvis du istedet køber storebroderen, Chill Innovation CP-400P Rev. 2.0, så får du et rigtig godt produkt (støjsvag).

Du kan se mere her: http://www.chill-innovation.com/chill-innovation.asp, den har både 20 og 24 pins understøttelse.
Avatar billede nemet Nybegynder
26. april 2005 - 22:40 #8
ja okay tak.. men kan lige så godt købe en 24 pins PSU hos shg.dk også kan de få en her tilbage.. :D

men tak for svaret..
Avatar billede levich Nybegynder
26. april 2005 - 23:00 #9
De har den hos shg, under hardware -> strømforsyning -> støjsvag PSU.
Avatar billede thov Forsker
27. april 2005 - 01:33 #10
Når nu det hele er nyt, så er det jo som sagt nemmest at bytte PSU'en hos SHG.
Men ellers er der denne konverter fra PSU/20pin til MoBo/24pin:
http://dk.kelkoo.com/ctl/do/search?siteSearchQuery=str%F8mforsyning+med+20+pin&catId=100164013&x=17&y=9
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 08:12 #11
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
27. april 2005 - 15:06 #12
Du kan altså godt bruge din strømforsyning med 20 pins på et 24 pins bundkort. jeg har selv gjort det og det fungerer fint. du skal selvfølgelig bare sætte dit 20 pins stik rigtigt.
Jeg har gjort det ved følgende bundkort, som også er i denne test.
http://www.hardware-test.com/ht/test_show.asp?id=3530
Her skriver de også at de har brugt et 20 pins.
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 17:13 #13
ja han kan