Avatar billede treetop-scout Nybegynder
26. april 2005 - 20:51 Der er 12 kommentarer

Åbne port på router

Hej Eksperter

hey jeg har købt et spil (Guild Wars), men når jeg prøver at logge ind får jeg at vide at jeg ikke har forbindelse til internettet (hvilke jeg ved jeg har!). Jeg har også fået at vide at jeg skal åbne port 6112 det ved jeg bare ikke hvordan man gør. :?

min router er af mærket Netgear og kender ikke lige modellen men det er trådløst

alså spørgmålet er: hvor åbner jeg porten kom gerne med andre ider til hvad der ellers kunne være galt!

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede rened Nybegynder
26. april 2005 - 22:21 #1
Det du skal gøre er at "logge" ind på din router, som dengang du satte den op til det trådløse.
Nu kender jeg ikke netgear routeren som sådan.. men på min linksys router er der en knap der hedder "advanced" og derinde kan jeg åbne for mine porte...

en anden ting der kunne tænkes er at din firewall er slået til og blokere for kommunikation på den specifikke port, tjek det lige efter for en sikkerheds skyld.

håber du kan bruge det til noget ;)
Avatar billede rened Nybegynder
26. april 2005 - 22:24 #2
Jeg søgte lige for sjov på netgear´s hjemmeside... prøv om du kan finde ud af noget via dette link
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/N100725.asp
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. april 2005 - 22:31 #3
Ganske rigtig, ind uner advances, og punktet hedder Port Forwarding.

Inden jeg lavede port forwarding, så havde jeg været inde i LAN IP Setup, for at reservere interne IP adresser til de computere jeg har på netværket. Device Name i denne henseende, er det navn du har givet PC'en i forbindelse med oprettelse af netværket. Du kan se det i højreklik på denne computer > egenskaber > computer navn. Det står under "Det fulde computernavn".
Fordelen ved dette er, at du kun behøver at åbne porten for netop din interne IP adresse, og ikke for alle PC'er på netværket.
Avatar billede reving Nybegynder
27. april 2005 - 19:40 #4
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. april 2005 - 23:25 #5
Herligt lægge et svar på noget der allerede er kommet frem i tidligere kommentarer, not.

Men bortset fra det, hvordan går det her ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 12:00 #6
Har du fået det til at virke ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. maj 2005 - 21:08 #7
Er du kommet videre ?
Avatar billede treetop-scout Nybegynder
03. maj 2005 - 20:03 #8
Jeg fandt ud af at proten var åben så jeg gjorde noget andet men tak for tiden!
Avatar billede rened Nybegynder
03. maj 2005 - 21:35 #9
så det vil sige at ingen for point eller hvad ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. maj 2005 - 21:31 #10
Hvad var "noget andet".
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2005 - 12:34 #11
Hvad var "noget andet".  ? ? ? ? ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 12:35 #12
Er der lukketid ? ? ?