Avatar billede mikael869 Nybegynder
26. april 2005 - 20:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Settlers 2 fejl!!

hey eksperter...
Er der nogen der vil hjælpe mig med mit problem?
jeg køre Windows XP. Spillet er Settlers 2 Gold Edition

denne fejl kommer når jeg prøver at gå ind i S2.exe:

16-bit MS-DOS-undersystem
D:\SETTLE~1\S2.EXE
Systemet kan ikke åbne COM-porten, som anmodet af programmet. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

      Luk      Ignorer

Jeg trykker Luk og det lukker. Jeg trykker Ignorer og der kommer noget nyt op i dos vinduet:

DOS/4GW Protected Mode Run-time  Version 1.97
Copytight <c> Rational Systems, Inc. 1990-1994
Mouse intitialisation: Use mouse driver <Unknown mouse type>.
Additional path: .\.
11000000 bytes for game heap allocated.
Mouse driver: Version  8.00.
Mouse type: Inport.
Mouse port: Unknown mouse interrupt.

og så går den ind i spillet. Jeg når lige at spille 5 sek og den ryger ud igen. Lidt efter kommer en ny meddelse frem:

16-bit MS-DOS-undersystem
D:\SETTLE~1\S2.EXE
NTVDM er kommer ud for en systemfejl
tjenesten svarede ikke på start- eller kontrolanmodning inden for det forventede tidsinterval-
Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Jeg trykker luk og den lukker ned. Og hvis jeg trykker Ignorer kommer den her frem:

16-bit MS-DOS-undersystem
D:\SETTLE~1\S2.EXE
NTVDM er kommer ud for en systemfejl
Der blev forsøgt at få adgang til forkert adresse.
Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Ingen trykker jeg Ignorer og denner her kommer frem:

16-bit MS-DOS-undersystem
D:\SETTLE~1\S2.EXE
NTVDM er kommer ud for en systemfejl
tjenesten svarede ikke på start- eller kontrolanmodning inden for det forventede tidsinterval-
Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Jeg trykker Ignorer og den forsvinder og intet duer.

Kan i hjælpe mig? Håber jeg har beskrevet det grundigt nok.
Avatar billede lamaduck Nybegynder
26. april 2005 - 21:01 #1
hmm prøv evt at opdater dine grafik driver og installer musen (nye driver) kan ikke garnter det virker men er vel et foresøg værd
Avatar billede chrisrj Forsker
26. april 2005 - 22:01 #2
Prøv at rette dit mappenavn til et dosnavn som f.eks. d:\s2

Husk at sætte programmet til kompabilitet mode.
Avatar billede mikael869 Nybegynder
26. april 2005 - 22:14 #3
har forsøgt det hele nu.(undtaget ny muse driver prøver i morgen) men intet resultat.
Avatar billede mikael869 Nybegynder
27. april 2005 - 19:03 #4
Jeg har installert driverenm og intet godt resultat.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
28. april 2005 - 19:25 #5
Mit bedste bud må være at slette spillet, opdatere drivere til grafikkortet og installere spillet igen.

Som chrisrj siger prøv at sætte spillet i kompatibilitetstilstand. højreklik på programmet -> egenskaber -> kompatibilitet, og vælg win 95 eller 98.

Når du installerer spillet så prøv at installere det i C:s2 (hvor "C" er din harddisk og "s2" er et hvilket som helst navn på max 8 tegn og uden mærkelige spacialtegn)

Som sidste udvej kan du prøve at kontakte producenten, de har ofte haft det samme problem tidligere.
Avatar billede chrisrj Forsker
28. april 2005 - 19:36 #6
Man kunne også prøve at bruge dosbox: http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

Der er MANGE spil som (på f.eks. xp) ikke virker, men kører fint under dosbox...
Avatar billede chrisrj Forsker
28. april 2005 - 19:39 #7
Forresten, man kan da også prøve at lave dos-bootdisk. :)
Avatar billede mikael869 Nybegynder
28. april 2005 - 21:54 #8
kan du forklare det der dos-bootdisk??? hvordan gør jeg og sådan noget
Avatar billede chrisrj Forsker
28. april 2005 - 22:23 #9
Hvis du har en maskine med dos/win9x/me på kan du lave en bootdisk derfra.

Ellers må du finde en på nettet. Da det (så vidt jeg ved) ikke er tilladt at linke til den slags, kan jeg desværre kun sige at du skal søge efter bootdisc og dos.
Når du så har fundet den skal du følge instruktionerne og lave en "MS-DOS Startdiskette" eller hvad de nu har valgt at kalde det.

Derudover skal du også huske at du IKKE kan have spillet liggende på et NTFS-drev!! Det skal ligge på et FAT-drev.

Se evt. for mere inspiration: http://www.eksperten.dk/spm/?sort=&order=DESC&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=bootdisk+dosspil&engine=exp og http://eksperten.dk/spm/215156#rid2141342
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
29. april 2005 - 08:05 #10
hejsa.

Kom lige forbi denne tråd..

Her er en patch til settlers 2, står ikke umiddelbart noget om hvad den gør, men kunne være et forsøg værd...
http://www.ubi.com/US/Downloads/Info.aspx?dlId=80

Det er til V. 1.51

Håber dette kunne bruges:-)

Lyhne2
Avatar billede mikael869 Nybegynder
12. april 2007 - 17:58 #11
.