Avatar billede icecube Nybegynder
26. april 2005 - 15:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Anti-virus løsning til min. 20 computere.

God aften folk :)
Nu står jeg i den situation, at jeg på min netcafé skal have en ny anti-virus løsning, da den gamle delvist er løbet ud, og da de aldrig har fungeret tilfredsstillende.
Da jeg nu ikke har prøvet bare en brøkdel af alle de anti-virus programmer der tilbydes idag, så tænkte jeg at I måske kunne anbefale en.
Hvis i gør, må i meget gerne skrive fordele og ulemper ved jeres valgte software, samt en ca. pris for licenser til 20 computere... :)
- // iCeCube, rock n' popcorn
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
26. april 2005 - 16:11 #1
Jeg kan anbefale AVG free men hved ikke om man må bruge den når det er et firma. Men prøv at tjekke http://spywarefri.dk der er også noget om antivirusser
Avatar billede icecube Nybegynder
26. april 2005 - 16:18 #2
hehe ja, vi har været der.... men det må ikke bruges til Coporate use.. :P
Avatar billede kalp Novice
26. april 2005 - 16:54 #3
http://www.kaspersky.com/
ved ikke lige med licensen.
Avatar billede kalp Novice
26. april 2005 - 17:22 #4
og det gamle er hvad?
Norton? ..så kan jeg godt forstå det;o)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
26. april 2005 - 17:24 #5
Hverken kaspersky el. norton er free, men til gengæld de klart bedste løsninger du kan finde! Mener norton har en dk afdelinger hvor du evt. kan hente et tilbud..
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2005 - 18:38 #6
Vil klart IKKE mene at Norton er et godt valg. Det er SÅ ressourcekrævende, og overhovedet ikke lige så effektivt som dens konkurrenter. Hvis det er, så vil jeg anbefale AVG, Avast AV eller Norman AV.
Avatar billede kasperdk Nybegynder
26. april 2005 - 19:24 #7
Norton er dårligt, havde hele min pc med Norton 2004 og den fandt ikke noget, så prøvede jeg kaspersky som jeg var blevet anbefalet og fandt så 17 virus;)
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. april 2005 - 10:25 #8
Der er jo nok ikke nogen af de gratis scannere, man må bruge i sådan en sammenhæng. Jeg vil mene at Kaspersky er den mest effektive scanner, men de har dog vist ikke så god en dansk support. Den kan man dog i nogen udstrækning få ovre på Spywarefri, som også forhandler programmet.

Nod32 klarer sig også godt i sammenlignende tests. Norton ville jeg holde mig fra. Grundene er allerede givet: Det sløver, og det er ikke særligt effektivt længere...

Ellers er Norman kendt for at have en god dansk support, og det er også et udmærket AV-program. Det forhandles også på spywarefri, som også giver en tillægs-support i deres forum.

Jeg kender desværre ikke noget til priserne....
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. april 2005 - 10:30 #9
Ikke for at gentage hvad der allerede er blevet sagt, men jeg kan kun tilslutte mig dem, der ikke kan anbefale NAV. Det blokker og låser hele systemet, hvis ikke du er forsigtig, og det kan det gøre alligevel, selvom man er forsigtig med opsætning. Du kan pludselig ikke downloade og installere o.m.a. Det er en meget krads kodning, der bliver anvendt. Prøv evt. at kigge på http://housecall.antivirus.com
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 10:35 #10
Kommentar: kalp

Blot for at tydelig gøre at jeg ikke har sagt Norton kan anbefales.
Jeg var interesseret i at vide hvad der køres med for tiden.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2005 - 17:43 #11
Kalp -> Skal lige siges, at jeg ikke havde i sinde at hentyde til dit indlæg. Jeg hentydede faktisk ikke til dit indlæg, jeg gav bare et lille 'hint' :-). Det var bare lige hvis du måske troede at det var, at jeg hentydede til det.. Nu er luften da lidt ren, eh?
Avatar billede kalp Novice
02. maj 2005 - 18:29 #12
joniz >> yes:) er sådan set heller ikke sur eller noget:))
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2005 - 21:19 #13
Kalp -> Nejnej, virker det og lyder det heller ikke som om! Bare lige for bekræftelsen :-). Der er i hvert fald ikke misforståelser nu.. eller hva' man kan sige :).
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. maj 2005 - 21:22 #14
Altså det her er nok noget af en modsigelse af jer andre, men jeg mener at Norton Internet Security pakken er meget god. Jeg har min fulde tillid til den, ingen dårlige erfarringer, men det er selvfølgelig om til hver enkelte personer hvad de mener!
Avatar billede kalp Novice
02. maj 2005 - 22:38 #15
Tror ikke vi får svar på

"Jeg var interesseret i at vide hvad der køres med for tiden."

men ligger et svar hvis valget bliver kaspersky