Avatar billede mulkurul Nybegynder
26. april 2005 - 14:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ene pc(ud af 3) ikke på lokalnet

Jeg har tdc bredbånd og med 3 computere tilsluttet via en 5 port ethernet switch.
Først havde jeg kun 2 computere på, og alt virkede. Så tilkobler jeg den 3. og så begynder morskaben. Jeg kan kun have 2 PC´er på ad gangen. Den sidste jeg starter op, får ikke lov at logge på og så er det ligemeget hvilken en af dem det er.
Jeg har kørt guiden netværksinstallation og konfigureret PC`erne til at gå på nettet gennem min switch.
Netværksikonet på proceslinjen af den pc, der ikke er på, har en gul trekant der angiver "limited or no connectivity."
Kører XP pro dk på den ene og xp pro eng på de 2 andre.
Har prøvet at lave repair på netværkskortet, uden resultat.
Nogle forslag?

mvh
Michael
Avatar billede jokkejensen Novice
26. april 2005 - 14:11 #1
Du har ikke noget internt ip konflikt ?
Avatar billede mulkurul Nybegynder
26. april 2005 - 14:14 #2
hmmm, det kan jeg ikke umiddelbart svare på. Hvorledes ser jeg det?
Avatar billede idle Nybegynder
26. april 2005 - 14:14 #3
Jeg vil lave et gæt på at pc'erne kører med DHCP op imod TDCs server, og at de kun tillader to computere på netværket som standard
Avatar billede idle Nybegynder
26. april 2005 - 14:14 #4
IP adresser
Du skal bruge en IP-adresse til hver pc, der skal på nettet. Hvis du skal have koblet 3 pc'er på, skal du derfor have 3 dynamiske IP-adresser eller 1 fast IP-adresse sammen med en router.

En fast IP-adresse bruges kun hvis du skal have en server stående hjemme, der skal være tændt 24 timer i døgnet.

Pris pr. måned
To dynamiske Inkl. i abonnementet
Fire dynamiske 10 kr.
Seks dynamiske 20 kr.
Én fast 20 kr.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. april 2005 - 14:14 #5
Du har kun 2 ip adresser, og har derfor brug for en router, dom kan tildele hjemmenetværkets PC'er Ip adresser.
En switch er ikke nok.
Avatar billede idle Nybegynder
26. april 2005 - 14:15 #6
Du kan altså gøre en af følgende to ting:
1) Købe flere ip-adresser
2) Sætte en router op

Dette er beskrevet i detaljer på tdcs hjemmeside
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. april 2005 - 14:15 #7
Du behøver ikke at tilkøbe IP adresser. En router kan håndtere problemet.
Avatar billede mulkurul Nybegynder
26. april 2005 - 14:19 #8
Nå, det er der hunden er begravet! Takker, burde jeg nok have kunnet læse mig til på tdc hjemmeside.
Jeg har en router med i abb. men ikke tilkoblet, da jeg ikke kunne se hvad jeg skulle bruge den til, men det kan jeg så nu.
Hvis jeg får et svar så skal jeg aflevere point.

mvh
Michael
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. april 2005 - 14:22 #9
her ;-)
Avatar billede mulkurul Nybegynder
26. april 2005 - 14:23 #10
Takker for hjælpen. I er bare for gode :)

mvh
Michael
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. april 2005 - 14:24 #11
Takker ydmygst  :-(