Avatar billede himharbo Nybegynder
25. april 2005 - 21:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Utydeligt billede. Hvad gør jeg?

Hej

Jeg har et problem med, at nogle hjemmesider såsom krak.dk er meget utydelige- tæt på ulæselige. Jeg ved ikke, hvad det kan være.
Jeg har prøvet at ændre på skærmindstillingerne, men det hjælper ikke. Den står på max: 1280x1024.
Er der nogen der har et bud på, hvad det kan skyldes?

på forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2005 - 21:53 #1
Hvis det er en fladskærm vi taler om, skal du være opmærksom på at en fladskærm er optimeret til en bestemt opløsning og at billedet bliver utydeligt hvis skærmen ikke bruges i denne opløsning. Hvis din skærm f.eks. er optimeret til 1024*768, så vil det se dårligt ud i alle andre opløsninger, både større og mindre.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. april 2005 - 21:58 #2
Tillæg: "Frøken Svensen" (frekvensen) for fladskærme skal (typisk) være 60Hz...
Avatar billede himharbo Nybegynder
25. april 2005 - 22:28 #3
Hej tak for svarene.

Det er en Neovo F-417 TFT fladskærm. Den burde kunne køre max. 1280x1024. Computeren er indstillet til 60 Hz. Men skærmen skulle vist kunne klare 75Hz. Jeg kan dog kun sætte den op til max. 70 el. 72 Hz.

Jeg har været nød til at sætte DPI instillingen op til stor størrelse, men det hjælper kun til nogle hjemmesider.

Det hjælper ikke umiddelbart at sætte opløsningen ned..
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. april 2005 - 09:47 #4
Der findes et program der hedder cleartype (mener jeg det hedder) til XP dette skulle kunne optimere billedet kvaliteten på en fladskærm.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. april 2005 - 18:55 #5
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. maj 2005 - 09:23 #6
himharbo>> er din skærm blevet så utydelig, at du ikke kan se at gå på internettet og få besvaret/lukket dit spørgsmål??????
Avatar billede himharbo Nybegynder
27. maj 2005 - 23:22 #8
Det har ikke hjulpet det mindste. Tvært imod. Måske fordi det er mit grafikkort, der ikke virker som det skal?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. juli 2005 - 14:06 #9
jeg må faktisk lige nævne at nogle fladskærme faktisk ikke er værd at eje, da de har meget!! utydeligt billede. Så køb kun en fladskærm du har set eller kender en der har eller kan anbefal.