Avatar billede kaffegrums Nybegynder
25. april 2005 - 14:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Acces i flash 5

Jeg skal i forbindelse med et eksamens projekt lave et spil.
Spillet laver jeg i flash 5, og det er intet problem.

Men jeg skal have en MS Acces database koblet sammen med produktet og det er her problemet kommer, for jeg kan kun få det til at arbejde sammen ved hjælp af php.

Produktet skal køre på en cd-rom hvor både spillet.exe og Acces databasen ligger.

Kan det lade sig gøre at få de to til at arbejde sammen eller har jeg tabt big time og skal starte for fra??

/kaffegrums
Avatar billede kaffegrums Nybegynder
25. april 2005 - 21:14 #1
Jeg er klar over at man ikke kan skrive til acces databasen når den ligger på en cd, men filerne bliver self. kopieret over på maskinen.

kan det lade sig gøre at få flash og acces til at kommunikere uden brug af noget server side scripting?? for jeg må ikke stille krav om at lærer og sensor skal have internet forbindelse eller at de skal ændre konfigurationer på deres maskiner. så muligheden for at de installerer apache med noget php eller lign er ikke en mulighed.

findes der et program eller andet der kan få de to til at kommunikere.
Avatar billede kaffegrums Nybegynder
25. april 2005 - 22:01 #2
Jeg brugte lidt tid på google og fandt selv en løsning. det kan lade sig gøre med et program der hedder MDM Zinc v2, trial kan hentes: http://www.multidmedia.com/software/zinc/
Avatar billede kaffegrums Nybegynder
28. april 2005 - 20:41 #3
svar