Avatar billede 2bak Nybegynder
01. april 2001 - 12:12 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Duron 900 contra T-Bird 900

Duron 900 eller T-Bird 900: Vi jeg kunne mærke forskel med Duron\'ens mindre cache og er den ene eller den anden nemmere at clokke?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. april 2001 - 12:21 #1
Du vil ikke kunne mærke forskel mellem de 2 CPU´er med mindre du kører en CPU benchmark - den vil så vise 5-15% hastighedsforskel!

Duron er absolut bedre til clockning, da det er cachen som er specielt varmefølsom - jo mere cache der er, jo mere kan blive for varmt :-)

mvh/
Asmodeus
Avatar billede pawlarsen Nybegynder
01. april 2001 - 12:33 #2
Der er en mærkbar forskel...

Det er ikke kun når der køres en benchmark, men også i det daglige arbejde. Duronen kan nemt overclockes fordi der ikke er så meget cache, men den mindre cache gør også at CPUen er langsommere.

Hvis man har noget ordentlig køl (thermisk) vil T-birden være den klart bedste :-)

V-H
Paw
Avatar billede 2bak Nybegynder
03. april 2001 - 22:55 #3
Jeg er meget i tvivl, når jeg læser forskellige guides og reviews på nettet. Prismææsigt er der heller ikke længere den store forskel.
Duron 900 kommer nok til at koste i nærheden af 1000 kr.
Billigste T-Bird 900 koster ca 1320 kr.
Altså godt 300 kr mere for T-bird\'en med 256 L2 cache.
Jeg hælder måske mest til T-Bird\'en...
Nogle yderligere kommentarer?