Avatar billede hassle Nybegynder
25. april 2005 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

380V til 220V = 2 faser + jord?

Jeg har lige fået stillet et spørgsmål om man kan trække 220V ud af et 5 polet kraftstik?

Er dette muligt?
hvis så, hvorledes skal det forbindes?

Mener det er en 220V vaskemaskine der skal tilsluttes i kraftstikket der allerede er der hvis muligt.

PS: Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at lave det selv... det må han selv ligge og rode med :P

PS: jeg vil gerne have en hjemmeside til at dokumentere mit svar (således jeg ikke hænger på at købe en ny til ham pga hearsay)
Avatar billede scb Praktikant
25. april 2005 - 12:32 #1
Jamen det er ganske nemt...
Mellem nul og en af faserne er der 220 volt eller 230 volt som det hedder i dag.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
25. april 2005 - 12:33 #2
Så det du skal bruge er en af faserne, nul og jord.
-SCB
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. april 2005 - 12:34 #3
Men Nul lederen er ikke jord lederen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. april 2005 - 12:35 #4
Rigtig SCB
Avatar billede hassle Nybegynder
25. april 2005 - 13:46 #5
SBC - kan lige få farvekoderne

Nul =
Jord =
Fase =

bare for at være krævende :)
Avatar billede scb Praktikant
25. april 2005 - 13:51 #6
Nul =  BLÅ
Jord = GRØN/GUL
Fase = BRUN eller SORT
-SCB
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2005 - 17:18 #7
DEt BØR de være ja, men der er ingen sikekrhed for det passer, så mpl efter FØR du tilslutter noget udstyr (det ville være lidt ærgeligt at brænde det af, pga for høj spænding)