Avatar billede lisa99 Nybegynder
25. april 2005 - 10:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad skal der til?

Hej
Hvad skal der til for at nogen vil hjælpe mig?
Jeg har brug for et program som kan "flette" 2 filer sammen.
Jeg havde tænkt mig det skulle "flette" dem sammen på følgende måde:
Først skal det går ind og rette oempricenew.txt filen, med at rette varelager fra lager ja til 10 lager nej til 0.
Den del er let nok.
Så skal den rette Price i samme file til prisen +25 % +15 % og afrunde til hele tal.
Derefter skal den gå ind og sammenligne de 2 filer og kigge på ProductName og ProductNumber hvis den finder 2 der passer sammen skal den rette StockAmount; Price; i shop_export og lade resten bliver som det er
hvis den finder mere end 1 vare eller den ikke finder varen uden samme skal den oprette en ny under GroupName; Nye varer
De hele skal komme ud i en ny file som har samme opsætning som shop_export.txt
de 2 filer ligger her http://monstar99.users.whitehat.dk/shop_export.txt og http://monstar99.users.whitehat.dk/ oempricenew.txt
i Filen shop_export indeholder følgende:
ProductID;ProductNumber; ProductName; GroupName; ShortDescription; Description; Price; OnSale; LowPrice;Weight;StockAmount;EditDate
Filen oempricenew indeholder:
ProductNumber;GroupName;ProductName;Price;Stock ja/nej;Weight;det sidste rækker skal ikke bruges.
oempricenew filen skal rette lager, pris og produkter fra Shop_export hvis der er 2 med samme produktnr. og samme produkt navn skal den lave en ny gruppe som hedder 2 ens. Hvis produktnr ikke findes skal den lave en gruppe som hedder nye produkter. Der er i oempricenew.txt filen en varegruppe som hedder udgående varer de vare skal den gå ind og slette i Shop_export.txt filen.
p. s giver gerne flere point. plus det program en ven af en ven af en ven lavet til mig for 3 år siden var ikke grafisk eller noget et enkelt dos lignede program.
Bare det virker så er jeg næsten lige glad med og jeg selv skal sidde og bede den om at arbejde og ikke bare trykke på en knap som ville være det optimale ;)
Avatar billede dennismp Nybegynder
25. april 2005 - 13:33 #1
No offence, men jeg tror altså ikke der er ret mange der har lyst til at bruge deres tid på bestillingsarbejde, uden at blive betalt for det.  (og husk at 200 points er max antal point der må gives)

Du kan jo selv prøve og så komme med de konkrete problemer du måtte få  - så vil du nok få den hjælp der skal til.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
25. april 2005 - 13:40 #2
Jeg må erklære mig enig her. Det er arbejde til en webshop og der skal tjenes penge på det. Det bør koste penge at få det lavet fra scratch.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
25. april 2005 - 14:49 #3
Hvad skal der til betyder hvor mange point eller pris på hvad det ville koste mig at få det lavet?
Avatar billede lisa99 Nybegynder
25. april 2005 - 14:55 #4
Eller en eller anden guide til hvordan jeg skal lave det
Avatar billede dennismp Nybegynder
25. april 2005 - 18:28 #5
Kender du til at programmere? Ellers er det nok en lidt stor opgave at gå igang med:)
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
25. april 2005 - 18:59 #6
Ja det vil tage lidt tid at bakse rundt med filerne for at få det til at opføre sig som det skal, skifte det rigtige ud med det rigtige osv. Det er jo en kommerciel opgave, så mit forslag vil være at finde én der kan lave et lille vb-program, som kan udføre opgave igen og igen så du har det til næste gang. Jeg tror det vil tage et par timers arbejde og hvis du sælger de varer, der er listet i filerne kan du måske betale en for et par timer, så vedkommende kan lave det til dig.
Hvis du selv vil i gang og har specifikke spørgsmål er jeg sikker på at folk gerne hjælper. Hvis ikke du har programmeret før skal afgjort bare betale et par timesatser og komme videre med din webshop. Held og lykke med det.
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2005 - 20:38 #7
<ole>

Falder dette og http://www.eksperten.dk/spm/612208 mon ikke ind under §2.1.11 i http://www.eksperten.dk/regler.phtml ?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede clarion Nybegynder
25. april 2005 - 22:06 #8
Jeg var ikke klar over at du havde spørgsmålet flere steder.

Hvis du vil have en uddybning af mit foreslag fra dit spørgsmål d. 23-4-05 samt et overslag er du velkommen til at kontakte mig på clarion.nielsen@stofanet.dk