Avatar billede regnarbonde Nybegynder
25. april 2005 - 09:11 Der er 6 kommentarer

lcd temperatur

Hvor varm kan selve lcd-skærmen tåle at blive i en fladskærm inden den går i stykker?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. april 2005 - 09:15 #1
Meget varm, de sidder jo direkte ved lysgiveren, der "bare" er et lysstofrør. Men i manualen står der nogle temperature for operation og opbevaring, disse er omgivelses temperature, der bør overholdes.
Avatar billede scb Praktikant
25. april 2005 - 09:21 #2
Sådan er omgivelses tempereturen ofte opgivet:
Usage Temp. Range: 0°C to +40°C
Storage Temp. Range: -20°C to +80°C

Så det kan tåle at have det varmt.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
25. april 2005 - 09:22 #3
Men der kan selvfølig være forskel på de enkelte fabrikater.
-SCB
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
25. april 2005 - 09:45 #4
ok. jeg har bare bygget min fladskærm om til en projekter og skulle bare være sikker på den ikke fik det for varmt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. april 2005 - 10:04 #5
Sørg for rigelig med køling, mellem din lysgiver og LCD panelet.
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
25. april 2005 - 10:20 #6
Det har jeg også. der sidder ialt 6 ventilatorer i mit kabinet og der er en glasplade, et uvfilter og en linse foran skærmen. Havde gang i den et par timer og kunne mærke at skærmen blev lidt lun. skulle bare lige være på den sikre side så jeg ikke får den ødelagt.