Avatar billede rasmusdegnbol Nybegynder
24. april 2005 - 20:57 Der er 4 kommentarer

opdatering af pris

Jeg er igang med et internt beregningsprogram og har lidt problemer med at overskue det hele i hovedet da jeg aldrig har rodet med større "shopping programmering" før.

Sådan er mit system bygget op. Man vælger mærke, så model og får derefter vist den pågældende model ($id). For den er der så sat en fast pris. Vi siger 1000 kr.

Herefter skal man have mulighed for at vælge extraudstyr til modellen, dette køre som et produkt mere i samme tabel, dog med en anden categori. Produkter = 0, extra tilbehør = 1 osv. All good men nu kommer der hvor jeg ryger fra. Hvert produkt har fastsat pris og det gælder jo derfor også extra udstyret.

Det jeg er ude efter er hvordan jeg laver sådan at når en checkbox bliver checked så skal den opdaterer den samlede pris på bundlinien. Kan det overhovedet laves? Eller findes der en nemmere og bedre løsning?
Avatar billede kasperbn Nybegynder
25. april 2005 - 13:22 #1
Det gør lidt nas ja :-D

Du kan enten genindlæse siden hver gang der bliver trykket på en checkbox. Så laver du et db-kald og opdaterer $udsalgialt.

Ellers kan du kan du gøre det vha. javascript så den ikke skal indlæse siden hver gang.

Hvis vi ikke snakker om vanvittig mange ekstra-ting kunne du hente dem alle ned i et kald og smide priserne ud i en js array eller lign. På den måde kan js tjekke hvilken chkbox der valgt/fravalgt og lægge/fratrække den pågældene pris til den samlede pris.
Avatar billede kasperbn Nybegynder
25. april 2005 - 13:23 #2
I js-modellen kan du evt. lave nogle input-hidden elementer der bærer priserne!
Avatar billede dugi Nybegynder
28. april 2005 - 19:57 #3
Jeg sad i skolen for et stykke tid siden og skulle lave et burger system.
Jeg fik lavet en hel del, men har det desværre ikke mere på min computer, da det er afleveret.

Men jeg har JS-delen, så hvis du kan bruge den til noget er kan du se den her:
www.dugi.1go.dk/thascript.php - Kig væk fra den blå, den failer med for grumt og designet skulle bare gå stærkt :P
- Men koderne virker, den regner også moms ud.
Avatar billede rasmusdegnbol Nybegynder
29. april 2005 - 10:49 #4
tak for svarene!

Til Dugi: Nu har jeg ikke rodet så frygteligt meget med JS, så kan du forklare hvordan man får output af TotaltPrice ud?