Avatar billede killer_r Nybegynder
24. april 2005 - 16:18 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Lille grafik-opgave

Jeg har en lille opgave til nogen der er gode til at lave hjemmeside-grafik...
På siden http://newdesign.handberg-net.dk/ kan I se en demo af et design jeg arbejder på... Ude til højre, under "baren" ses den lille bue med pilen.

"Nærbillede": http://newdesign.handberg-net.dk/naerbillede.gif

Denne bue er bare en lille idé til hvordan jeg synes formen på buen skal være - for her kommer opgaven - jeg kunne godt tænke mig at få buen til at passe sammen med baren... Altså så det ser ud som om at kurven er en del af baren der går ned.
Nogen der vil hjælpe mig med denne lille opgave?

De grafik-stumper jeg har er her:

Baren: http://newdesign.handberg-net.dk/Billeder/Bar4.gif
Kurve: http://newdesign.handberg-net.dk/Billeder/NewsKurve.gif

(Baren kan evt. også laves ved i Windows XP at sætte temaet til "sølv" og så tage topbaren på et tilfældigt vindue)

På forhånd mange tak!

mvh.
Killer_R
Avatar billede miss-g Seniormester
25. april 2005 - 01:09 #1
3 forskellige versioner - kan du selv slice dem ud?

http://www.nicolin.dk/div/bar.htm
Avatar billede killer_r Nybegynder
25. april 2005 - 14:24 #2
Jeg er (desværre) ikke helt tilfreds med kurvens form, du har lavet den mere "trekantet" - med ret linje... Jeg kunne godt tænke mig at den havde mere den buede form... Ellers flot!
Kunne jeg overtale dig til at prøve og lave det med den samme bue-form som jeg har forsøgt at gengive...
Avatar billede miss-g Seniormester
25. april 2005 - 14:53 #3
Jeps - prøver at gøre den mere flydende og mindre kantet.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. april 2005 - 00:12 #4
Kan ikke rigtig gøre det bedre. Den øverste er et nyt forsøg tegnet efter din form...

Ellers må en anden prøve.
Avatar billede bill20 Nybegynder
27. april 2005 - 15:12 #5
Avatar billede miss-g Seniormester
04. maj 2005 - 22:15 #6
Noget der du killer?
Avatar billede miss-g Seniormester
04. maj 2005 - 22:15 #7
du = dur *G*
Avatar billede killer_r Nybegynder
13. maj 2005 - 09:22 #8
Undskyld jeg ikke har svaret jer...
Jeg har simpelthen haft super-travlt på det sidste... Men nu lover jeg at jeg nok skal få sat mig ned her i weekenden og få kigget på det...
Avatar billede killer_r Nybegynder
17. maj 2005 - 20:03 #9
Umiddelbart er jeg mest til miss-g's første forslag, da det ligger mest op af den kurve jeg har lagt op til... Er det muligt at du kunne lave den med transperant baggrund i stedet for den blå, miss-g?
Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2005 - 22:31 #10
Det bliver ikke pænt med transperant baggrund, da kanterne vil blive hakket og grimme.

Medmindre du kan bruge en png fil, som du lægger over dit billede - klaske dem sammen og lave dit færdige billede....?
Avatar billede killer_r Nybegynder
17. maj 2005 - 22:54 #11
Problemet er at jeg skal kunne bruge billedet både med hvid baggrund og blå baggrund...
Men jeg forstår ikke helt det du siger med et png-billede...?
Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2005 - 23:04 #12
Et png billede (eller selve photoshop filen) kan have gennemsigtig baggrund.

Alternativet er at jeg kan lave den med hvid baggrund og en med den blå baggrund, medmindre du selv vil lege med det i photoshop?
Avatar billede killer_r Nybegynder
24. maj 2005 - 09:15 #13
Jeg kunne da godt tænke mig at få png-billedet så...
Avatar billede killer_r Nybegynder
01. juni 2005 - 10:19 #14
miss-g?
Avatar billede killer_r Nybegynder
05. juni 2005 - 01:21 #15
Kunne jeg få det png-billede med transperent baggrund?
Avatar billede killer_r Nybegynder
12. juni 2005 - 15:17 #16
Er du der miss-g?
Avatar billede larsfinnerup Nybegynder
22. juni 2005 - 23:22 #17
Har du en email, som jeg kan sende et par forslag til...?
lars@bechnygaard.dk
Avatar billede killer_r Nybegynder
24. juni 2005 - 10:31 #18
rasmus_hand (at) hotmail (dot) com
Avatar billede killer_r Nybegynder
08. juli 2005 - 19:26 #19
larsfinnerup >> Det ser så at sige rimelig godt ud... Du har fået baren og buen til at passe godt sammen, men desværre er jeg lidt øm overfor min bar, da den går igen i designet andre steder på siden... Kunne jeg evt. overtale dig til at prøve at lave en bue der passer sammen med den originale bar... Det tro jeg ville være super-fedt!

ps. beklager den lange svar-tid... Men er ikke så meget foran computeren som jeg gerne ville for tiden ;o)
Avatar billede miss-g Seniormester
08. juli 2005 - 20:21 #20
E-mail delen har ikke virket her på E - kan se at jeg har været savnet.

Kan du stadig bruge PNG billedet eller skal vi lige give Larsfinnerup en chance..?

Har førsøgt igen.

Den øverste er den fra sidst.
Nr. 2 nye forsøg (PNG)
Nr. 3 nye forsøg (GIF med hvid baggrund).

Skal lige finde ud af hvorfor der kommer grå baggrund på png billederne - men nu kan du da lige tjekke formen.
Avatar billede killer_r Nybegynder
03. august 2005 - 20:02 #21
Jeg er endt med at bruge miss-g's forslag...
Se resultatet her: http://www.hadstenspejderne.dk
Desværre ser det ud til at IE ikke helt kan finde ud af det med transperente PNG-billeder... Sikke noget tis... For det ser kanon ud i Firefox... Kunne du, miss-g, ikke lave en version i GIF der er lige så god, så skal du nok få dine point... Det har du fortjent!
Avatar billede miss-g Seniormester
03. august 2005 - 21:46 #22
Jo jeg kan godt lave gif, men problemet er så baggrundfarven. Når man klikker på den skifter den mellem hvid baggrund og blå, så den er lidt svær....
Avatar billede miss-g Seniormester
03. august 2005 - 22:03 #23
Den nederste er gif.

Har lavet hvid baggrund, og gjort biledet så bredt at det formentlig skulle kunne dække det blå (log ind feltet).

Det må være måden....

http://www.nicolin.dk/div/bar.htm
Avatar billede killer_r Nybegynder
16. august 2005 - 17:30 #24
Mange tak for hjælpen! - Og med tålmodigheden...