Avatar billede dkkarpen Nybegynder
24. april 2005 - 12:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med Source Safe

Halløj

Jeg tester pt. Visual Studio 2005. Iden forbindelse ser jeg også på Source Safe 2005. Bruger nummer 2 og 3 har dog problemer med at at opdatere filerne efter at have åbnet websitet fra source safe databasen.

Setuppet er således.

Bruger 1 har oprettet et website og tilføjet det source safe databasen som ligger på samme server som IIS'en.

Bruger 2 åbner nu web sitet fra source safe og der oprettes en lokal kopi på bruger 2's pc. Men når bruger tiljøjer nye filer eller retter i eksisterende så gemmes det fint nok i source safe databasen, men filerne opdateres kun lokalt.

Hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede ronja7 Nybegynder
26. april 2005 - 08:12 #1
Uden at have pillet særligt meget ved Whidbey, vil jeg da foreslå at der skal foregå en eller anden form for checkin?
Avatar billede januskh Nybegynder
22. september 2005 - 00:09 #2
Setupet er lidt forkert efter min menning.

Bruger 1 skal have en lokal kopi, som han tilføjer, udvikler og tester på. Ligeledes skal bruger 2 have dette setup.

Når projektet er i en sådan stand at det skal lægge op på IIS serveren (lad os kalde den for jeres fælles test server), så sørger bruger 1 for at alle brugerne har checket deres relevante kode ind. Herefter vælger man "Get Lastest Version", kompilerer og benytter "Copy projekt to server" funktionen.

Det er i hvert fald sådan vi udvikler i min afdeling, hvor jeg leder udviklingen. Herefter får vi vores drifts afdelingen til at kopiere koden til hhv. system test servern (hvor test medarbejderne kan teste det nye release), og når denne er godkendt, så kopierer drift-afdelingen koden i på vores produktions server (det er et scheduled task, så dette gøres om natten, hvor der ikke er eller færrest folk er online).

Håber det gav et lille hit til hvorledes det kan gøres.

Med venlig hilsen

Janus Kamp Hansen