Avatar billede cueball Nybegynder
01. april 2001 - 08:42 Der er 19 kommentarer

Sælger til salg af web design

Vi søger en sælger til salg af web design, som er villig til at arbejde på freelance basis. Vi forestiller os at du vil blive aflønnet med en procentdel af salget, f.eks. 20%. Du må også meget gerne være momsregistreret så vi kan afregne med faktura. Vi stiller ikke særlige krav til fine eksamenspapirer, blot du kan \"sælge sand i Sahara\", så kan du meget vel være den vi leder efter. Slutteligt vil det heller ikke være nogen ulempe hvis du kan arbejde indenfor \"normal arbejdstid\" når kunderne er til at få fat i. Det gør dog ikke noget hvis du har andet arbejde ved siden af. Hvis dette skulle være noget for dig, så er du velkommen tl at skrive en kort e-mail om dig selv og sende den til info@cueballweb.com (mærk mailen \"Sælger\"). Vi glæder os til at høre fra dig.
Avatar billede cueball Nybegynder
01. april 2001 - 08:44 #1
Glemte at nævne vores internetadresse: http://www.cueballweb.com
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. april 2001 - 10:47 #2
Jeres internetadresse virker ikke i Netscape!

/per
Avatar billede cueball Nybegynder
01. april 2001 - 12:53 #3
Det skyldes nok det autodetect script vi bruger til at finde ud af hvilken skærmopløsning brugeren anvender. Vi har valgt at leve med det da der efterhånden ikke er ret mange, som anvender Netscape. Dermed ikke sagt at disse brugere skal udelukkes, vi vil få indbygget et script, som kan lede brugeren hen til en speciel Netscape udgave ASAP :^)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. april 2001 - 13:47 #4
cueball> Sikken noget vrøvl, de flest udviklere tester deres sites i Netscape. For IE laver en meget dårlig test af HTML syntax, og lever overhovedet ikke op til W3C standarden.
Men det kan jeg selvfølgelig ikke fortælle en person, som ikke har forstand på HTML eller javascript.

Du får med garanti ingen kunder på den firmaside.

/per
Avatar billede cueball Nybegynder
01. april 2001 - 18:42 #5
Tja, Dansk SkadedyrsService ApS er nu vist meget godt tilfredse med det design vi har lavet for dem. Det var nu forøvrigt ikke autodetect scriptet der var problemet men det script, som vi har anvendt til undersiderene. Det indlæser et HTML dokument indeni et andet og det giver ganske rigtigt problemer, om ikke andet så for den 4.0 udgave jeg har af Netscape. Men som sagt så er der en løsning på vej.
Forøvrigt har jeg arbejdet intensivt med HTML i mere end 4 år nu, så den bemærkning tager jeg nu ikke så tungt.....men prøv lige at tænke dig om en ekstra gang for du begynder at fornærme folk!!!
Avatar billede madrich Nybegynder
03. april 2001 - 01:10 #6
Når du nu har arbejdet med html i 4 år og har lavet et \"smart\" script der frasorterer NS-brugere (Potentielle kunder), så undrer det mig at det ikke er lykkedes dig at fjerne den nederste scrollbar på http://www.cueballweb.com

(screenshot er sendt til info@cueballweb.com)

dette er ikke kritik som skal tages ilde op, da du jo selv kan se at det jo er lidt fjollet med en grå scrollbar i bunden af den frame ikk\'
Avatar billede madrich Nybegynder
03. april 2001 - 01:20 #7
Du har også lidt problemer på http://www.ipms.dk

du glemmer vist at der er folk med større skærme end 15\" :)

screenshot ---> info@cueballweb.com)

Nåmen det var så de 2 sider jeg gad kigge på hej hej!

Avatar billede cueball Nybegynder
03. april 2001 - 07:48 #8
Bare rolig, Netscape brugerene er inde i varmen igen, har fået indbygget et script som leder disse hen til en speciel Netscape kompatibel udgave :^) Nothing fancy men den kan bruges. Den scrollbjælke du omtaler madrich er en fejl og bliver rettet. Heh, det er lige før dette spørgsmål skulle have været oprettet under \"Design feedback\" istedet ;^)
Joh, jeg ved godt at der er problemer med IPMS Dk, den blev oprindeligt lavet til 800x600 og jeg er endnu ikke færdig med at konvertere den til 1024x768.....det er trods alt på non-profit basis, så kommer man sommetider lidt bag i køen.
Avatar billede madrich Nybegynder
03. april 2001 - 09:14 #9
Det er da klart at, nonprofit designs kommer bag i køen, men hvis man har tænkt sig at bruge det som reference til/for at vise sin kunnen (og vise hvad kommende kunder kan forvente,(eller kommende kolleger)) så er det en smule fjollet at lave designs der er begrænset til 800*600 eller for den sags skyld 640*480 :)

Alt det pjat med design osv. bragte du på dig selv med statementet:

\". Vi har valgt at leve med det da der efterhånden ikke er ret mange, som anvender Netscape. \"

Jeg tror endda at der er en majoritet af NS brugere i det segment der indeholder mindre og mellemstore virksomhedersledere,(det statement kommer fra egne erfaringer) og det er vist dem du skal leve af, så skyd hellere efter NS venlige løsninger:)

Avatar billede cueball Nybegynder
03. april 2001 - 10:02 #10
>>madrich
jamen du har nok ret mht. til Netscape, ser det godt ud der, så er det også iorden i IE, så jeg må vist til at ændre på mine design preview vaner :) Min bemærkning skyldes nok min \"antipati\" overfor netop denne browser. Uanset så er det sg irriterende at NS og IE er så vidt forskellige i deres måder at tolke HTML på, men sådan er det jo nu altså....desværre. Utroligt at vi finder os i det browser tyrrani!!!
Tak for de to screenshots, lidt mystisk med den vandrette scrollbjælke på cueballweb.com, den dukker ikke op, hverken på min bærbare eller stationære, men det må være tabellen, som er lidt for bred i forhold til det andet.
Avatar billede madrich Nybegynder
03. april 2001 - 10:20 #11
Yup --> prøv med procenter, <table width=99%> skulle nok løse det lille problem:)

Avatar billede madrich Nybegynder
03. april 2001 - 10:22 #12
Jeg kører også en smule mærkelig opløsning 1280*1024, men jeg kan godt lide det brede:)
Avatar billede cueball Nybegynder
03. april 2001 - 10:37 #13
>>madrich
tak for fiffet, det prøver jeg :^)
Jah, jeg kunne godt se på dit ipms.dk screenshot at vi var vist oppe i en ret stor opløsning og så bliver der godt problemer med baggrunden. Jeg skulle nok bygge det lidt op på samme måde som cueballweb.com, sådan siden holder en fast bredde og blot bliver centreret. Jeg må nok hellere få rykket ipms.dk frem i køen :)
Avatar billede madrich Nybegynder
03. april 2001 - 10:43 #14
du kan enten gøre det at du (dette er den hurtige løsning:)) sætter en fast pixelbredde på dine tabeller, i dette tilfælde omkring ca. 760 px
(den tabel med alt infoen)

eller du kan lave et mindre redesign, der centrerer siden, men hvis der ikke er cash i det og de iøvrigt er tilfredse, så skid hul i det:)

du kan evt. også bare fjerne baggrunds billedet med den røde streg!
Avatar billede cueball Nybegynder
03. april 2001 - 11:05 #15
Jah, de har da godt ikke klaget, men som du siger, når jeg vil bruge den som reference, så skal tingene jo være iorden :)
Avatar billede sigski Nybegynder
21. april 2001 - 22:37 #16
Hvordan kan du sælge et design til 18.000,- UDEN ASP eller PHP programmering...det er røveri

er stødt på www.affix.dk
det er billigt!!!

Der desværre alt for mange derude der tager helt enormt høje priser uden at have referencer der passer til prisniveauet....ikke rettet mod Cueball, da jeg synes det de har lavet er pænt, men stadig ikke til de priser

Sigski
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. april 2001 - 23:20 #17
sigski> Det er billigt og hellere ikke mere værd!

/per
Avatar billede cueball Nybegynder
22. april 2001 - 11:33 #18
sigski> Næh, der må jeg give hoejrup ret. affix.dk er tydeligvis ikke blevet testet i Netscape. Falder helt fra hinanden i Netscape med en 1024x768 opløsning......og nu før nogen begynder at tjekke f.eks www.dkss.dk (en af min få referencer :) så har jeg et lign. Netscape problem, men der ER en løsning på trapperne, som gør den cross browser kompatibel :)
Avatar billede sigski Nybegynder
22. april 2001 - 13:48 #19
Yepper jeg var godt klar over den ikke er NS compatibel....men det var nu heller ikke det jeg ville sige med at henvise til den...det var prisniveauet

Jeg synes at Affix.dk \' s priser er meget mere fair for hvad man kan tage for at lave et design...at de så ikke er overbevisende, det er noget andet!!!

Sigski