Avatar billede ali0045 Nybegynder
24. april 2005 - 11:31 Der er 8 kommentarer

At lær sproget c, hjælp tak.

Hej allesammen

Jeg vil lige høre, er der nogen herinde, som kender nogen steder på internetet, hvor man kan finde, en ny-begynder-guide til c/c++? Altså, en guide hvor der bliver fortalt, godt og grundigt, om c/c++'s opsætning, installation og så videre, det skal være helst på dansk.

Men hvis i kender nogen gode dansk bøger om c/c++, så skriv også titlerne og evt. hvor man kan få fat i disse bøger.

Jeg håber nogen vil hjælpe, på forhånd, TAK!

Med venlig hilsen

Ali
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 11:46 #1
Det bedste du kan gøre (hvis du ikke vil købe en bog) er at tage på det lokale bibliotek og kig i deres programmeringsbøger.. find en begynder bog som omhandler c++

tutorials kan du ikke bruge til så meget.. du skal bruge noget uddybende:)
Avatar billede sparki Nybegynder
24. april 2005 - 11:48 #2
Alle biblioteker har bøger om alle former for programmering da det ligger til den danske standard. Ellers kan det være de er udlånt.
Avatar billede krydset Nybegynder
24. april 2005 - 12:09 #3
Jeg kan ikke gve dig noget på DK men her er en masse som google gav mig

http://www.google.dk/search?hl=da&q=learn+c&meta=
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2005 - 12:11 #4
Der udgives ikke så mange gode programmerings bøger på dansk.

Jeg ved at nogen er glade for:
  http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-561-7
men jeg kender den ikke selv.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
24. april 2005 - 12:48 #5
Selv overvejer jeg lidt at købe denneher, men må indrømme jeg ikke ved om den er god http://www.globe.dk/Default.asp?action=detail&vare=FG225-0&section=&la=

  Det er mest fordi at jeg har lært det meste af mit via tutorials, så jeg vil gerne have en bog, som jeg kan gå igennem og få opsamlet alt det grundlægggende. Og så giver den også en indtroduktion til socketprogrammering.
Avatar billede driis Nybegynder
24. april 2005 - 15:08 #6
"Thinking in C++" af Bruce Eckel skulle være god:
http://mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html
Den kan endda downloades gratis på siden.
Avatar billede nlf Nybegynder
24. april 2005 - 16:58 #7
"tutorials kan du ikke bruge til så meget.. du skal bruge noget uddybende:)"

De kan da sagtens bruges. De giver giver én ord, som man kan søge på uddybende svar på ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 17:37 #8
tid at få afsluttet her ?