Avatar billede 4t Nybegynder
24. april 2005 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fælles Kalender - indsamling af data imellem 10-12 ansatte

Et mindre firma har spurgt om de via outlook kan få en form for fælles kalender. Altså hvor de 10-12 ansatte kan se hinandens kalendere og ”reserverer tider hos hinanden”. De har et netværk. Nogle bruger Appel andre bruger Windows som platform.

Der er vel flere løsninger: et eller andet server system eller kan man gøre det via nettet? Eller skal man download et program der kan styre det?

Hvem har nogle gode tips hertil, det skal vre enkelt for dem at styre og ej heller for svært at sætte op.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2005 - 21:43 #1
En sådan løsning vil kræve en exchangeserver, og jeg ved ikke om appel kan connecte via outlook til exchange. Jeg vil tro at det kan lade sig gøre, du skal se om appel kan kører outlook md IMAPI.

Løsningen kræver lidt opsætning af både outlook og exchange
Avatar billede 4t Nybegynder
24. april 2005 - 22:17 #2
Mangler lige lidt mere svar på det jeg skrev. Det du skrev ved jeg nemlig godt :-)
Hvilken form er der ellers og har du links dertil m.v.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2005 - 22:23 #3
Jeg ved ikke helt hvad du mener med form.

Jeg har et system kørende i min organisation, hvor vi har en fælles organisations kalender, der bestyres af en sekretær, der indskriver alle arrangementer der er fælles for organisationen. Herunder har vi afdelingskalendere, hvor afdelingssekretærene indskriver afdelings arrangementer, endeligt har den enkelte en kalender.

Alle kalendere kan ses af alle andre.

Vi styre også lokaler og andre ressourcer med outlook kalendere, således at både personer og lokaler kan inviteres til et møde
Avatar billede twin2 Nybegynder
30. april 2005 - 01:53 #4
Det spiller kun i et rent Win-miljø. Der er ikke nogen optimal MS løsning når nogle brugere arbejder på Mac. Teoretisk skal de bruge MS Entourage (til Apple brugerne) for at logge op på Exchange serveren. Løsningen er at skrotte Outlook og finde et crossplatform mail og kalender system som eksempelvis FirstClass.
www.firstclass.com

Alternativt har jeg set at andre anbefaler at bruge WebDAV med Mozilla Thunderbird/Sunbird for at publisere en kalender.
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=303
Avatar billede michaels102 Nybegynder
12. maj 2005 - 00:17 #5
Microsoft har noget der hedder sharepoint services! hvor man kan det, og logge på via en hjemmeside udefra hvis man har lyst...

http://www.microsoft.com/danmark/products/office2003/sharepoint/

læs anden nederst link
http://www.microsoft.com/danmark/products/office2003/sharepoint/faq.asp
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
18. maj 2005 - 02:47 #6
Prøv ShareOutlook, som jeg klart kan anbefale... http://www.4team.biz/

Med dette program kan man dele alle typer af Outlook mapper
Avatar billede 4t Nybegynder
03. juni 2005 - 16:05 #7
Måske vi skal dele pointene?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
02. februar 2006 - 23:37 #8
Det er nok lidt sent at svare, men hvad med en Hosted Exchange ??
http://sydjyskweb.dk/pages/exchange.asp