Avatar billede tesatesa Nybegynder
24. april 2005 - 09:37 Der er 4 kommentarer

Google Adwords

hej
er der en eller flere her, som har erfaring med at lave ads - annoncer i Google Adwords?
jeg har gjort et ihærdigt forsøg på at få lidt overskud, men mit største problem er at de søgeord jeg bruger bliver deaktiveret af Google, ved at søge i Google kan jeg se at der er mange ads der har de samme søgeord, så deres bliver altså IKKE deaktiveret - røde, hvorfor bliver de samme søgeord røde hos mig?????
jeg har skrevet til support på Google Adwords, men de har ikke givet mig et tilfridsstillende svar, kan du?
hvis ja så er der gode point at tjene,
hvis du virkelig har gode erfaringer med ads fra engelske eller danske affiliatede steder, og er intereseret i udvidet hjælpe til mig, så er jeg villig til at give dig rigtig mange point eller kontanter
hilsen hans
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. april 2005 - 19:38 #1
prøv skriv lidt nærmere om hvilke søgeord det er og hvilket svar google gav dig, så har folk en bedre chance for at hjælpe
Avatar billede twin2 Nybegynder
26. april 2005 - 12:49 #2
Jeg bruger Adwords og har forstået følgende: Røde søgeord betyder at "søgeordet" ikke har givet trafik i lang periode (60-90 dage). Logikken er at ingen eller få klik hverken er til glæde for dig som eller Google. Alternativt kan det være ord der støder google's etiske regler eller "piggybacker" på etablerede sites.

Eksempelvis vil søgeordet "yoghurt" nok give hits for Arla.dk (og være et grønt søgeord), men "yoghurt" vil over tid blive et rødt søgeord for Bilbasen.dk fordi bilbasen ikke får nogle klik fra personer der søger på "yoghurt".

Mit spørgsmål til dig er: Hvorfor vil du have dine annoncer vist på søgeord, der ikke giver trafik til dit site?
Avatar billede tesatesa Nybegynder
02. maj 2005 - 16:56 #3
hej
tak for svarene, og undskyld jeg ikke har kommenteret svarene før.
det jeg tænker på er, at arbejde med AFFILIATE ads, det vil sige jeg skriver en kort annonce for et affiliate produkt, feks en kikkert, jeg får så nogle procenter, hvis der er en eller flere som køber en kikkert gennem den annonce jeg har skrevet, men for at nogen kan finde min annonce er det nødvendig med nogle søgeord, som intereserede intaster for at finde et sted hvor de kan købe en kikkert, disse søgeord kan feks være
kikkert, jagt, fritid, naturoplevelser, rejser,
min erfaring er at der kun går en højest to dage efter at et søgeord er blevet rødt til der kommer en meddelelse om at de røde søgeord er blevet deaktiveret
hvis jeg ikke sletter de røde søgeord får jeg en ny meddelelse at der nu bliver trukket $5--- på min konto for indaktive, - røde søgeord
hvis jeg som twin2 skriver kunne beholde disse søgeord i 30 eller 60 dage var problemet ikke så stort for så havde de dog haft en rimelig prøvetid
jeg vil her til sidst give et konkret eksempel, på en annonse om ferie jeg har prøvet med

Få alle tiders ferie i år
Med sol og sommer. Du bestemmer,
landet og rejseformen. Prisgaranti!

SØGE-ORD
ferie
sommer
varme
badestrand
feriedrømme
feriemål
grupperejse
grupperejser
sommerpriser
campingferie
familieferie
feriebolig
ferieboliger
ferielejlighed
ferielejligheder
prisgaranti
ferielande
feriesteder
kør selv ferie
bus ferie
fly ferie
campingboliger

der var kun et af ordene som ikke var røde efter blot 2, ja to timer
men måske er der noget jeg har misforstået???
så hvis en eller anden kan hjælpe mig så vil jeg blive MEGET  GLAD
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
30. juni 2005 - 19:22 #4
Hey! ;)

Det kan også have meget med den pris, du vælger at give. Gir du mindre end konkurrenterne, får du ikke nogen placering, og bliver derfor ikke vist.. Jeg er helt sikker på, det er derfor. Prøv. f.eks. at give 2 kr. for et klik! :)

Bedste hilsner,
Rasmus Lind