Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 20:01 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ingen LAN forbindelse

Jeg har lige installeret win XP m. Service Pack 2 og kan herefter ikke komme på nettet. Jeg får en besked om at der er dårlig eller ingen forbindelse til nettet. Herudover går PC'en i hak. Da jeg har installeret fra en CD har jeg ikke kunne afintallere SP2. HEEELP!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 20:19 #1
Har du installeret Patchen til Servicepack 2?
Den er her: http://frip.dk/hotpop/SP2%20patch.zip
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 20:22 #2
nej har jeg ikke - kunne måske hjælpe.... men kunne jo ikke finde den hjemmefra hehe.

prver at hente den og se om det hjælper, men vil da gerne høer fleer forslag, så ka jeg få det hele med hjem og prøve ad
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 20:23 #3
men smid lige et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 20:25 #4
Jeg lever først et svar, når jeg ved om det virker :)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 20:27 #5
okay så :)
syns ellers det er længe siden jeg har set dig her
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 20:28 #6
Er her ellers hver dag ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 20:33 #7
hmm så er det nok bare mig der har været for meget væk
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2005 - 21:44 #8
har du installeret Zone Alarm kan man nemt sætte den op så man ikke kan komme på internettet eller lokalnettet.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 21:58 #9
Det har jeg ikke installeret nej...
Avatar billede ranglen Nybegynder
23. april 2005 - 22:03 #10
Nu bitcher jeg lige lidt. John, jeg forstår ikke hvorfor du linker til en officiel Microsoft patch, som ligger på en eller anden tilfældig hjemmeside?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8

Desuden har denne patch kun betydning, hvis man har en server til at lytte på en adresse som ligger i 127.x.x.x
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 23:05 #11
"Desuden har denne patch kun betydning, hvis man har en server til at lytte på en adresse som ligger i 127.x.x.x"
Vrøvl. Nogle brugere har problemer med net og SP2 - den patch retter det.

Jeg vidste ikke det var strengt ulovligt at downloade den patch og smide til download selv???
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 23:06 #12
Har selv været nødt til at installere den patch på min den bærbare - og den er hverken server eller lytter på en adresse i segmentet 127.x.x.x
Avatar billede haverslev Novice
24. april 2005 - 10:09 #13
Nogle gange opfører SP2 sig mærkeligt ifm. med installation og adgang til internettet, derfor udgav MS en patch som skulle løse det problem.
(men virker desværre kun i 99% af tilfældene)
Hvis det ikke hjælper med John`s forslag, så prøv dette:

Hent de to programmer her:
http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.

Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget)
(kan være på disketter, hvis nødvendig)
Avatar billede sheine Nybegynder
24. april 2005 - 13:43 #14
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2005 - 17:43 #15
intet af det hjalp :|
Avatar billede haverslev Novice
24. april 2005 - 19:54 #16
Det lyder lidt mærkeligt, prøv lige at fortælle lidt mere om din opsætning osv.?
Har du kørt guiden netværksinstallation ?
Har du checket, at der ikke er 2 Lan forbindelser aktive i netværksforbindelser ?
Har du f.eks firewall installeret (udover windows firewall)?
Har du f.eks Norton internet security installeret?
Har du netlimiter installeret?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 19:11 #17
Har du kørt guiden netværksinstallation ?
Ja
Har du checket, at der ikke er 2 Lan forbindelser aktive i netværksforbindelser ?
Kun 1
Har du f.eks firewall installeret (udover windows firewall)?
Nej
Har du f.eks Norton internet security installeret?
Nej, kun norton antivirus
Har du netlimiter installeret?
Hva er det? så sikkert nej ;)

Udover det er det et ganske alm. ethernet kort.
TDC Bredbånd
XP Pro er den engelske version.
Kan ikke afintallere SP2, da jeg har opgraderet fra en CD hvor SP2 er en integreret del. Jeg kan i hvert fald ikke se SP2 som en selvstændig opdatering under Add/remove programs, og kan heller ikk køre systemgendannelse
Avatar billede haverslev Novice
25. april 2005 - 20:27 #18
Klik på start, klik på Kør, skriv : regedit
Find og Slet:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2
Gå ind i egenskaber for din Lan forbindelse og:
Fjern/afinstaller: Internet Protokol (TCP/IP)
PS: Hvis du har IPX/SPX protokolerne installeret også, så fjern/afinstaller disse.

Genstart Computeren
Gå ind i egenskaber for din Lan forbindelse igen og Installer/tilføj:
Internet Protokollen (TCP/IP)igen  (skal sættes til: Hent automatisk IP / DNS )
Evt. installere IPX/SPX igen - kun hvis du bruger det.

Se eventuelt mere her: http://support.microsoft.com/?id=817571
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2005 - 14:22 #19
intet af det hjalp, tror han har opgivet og formaterer hele skidtet..

Men kan i ikke lige smide nogle svar så i ka få lidt for jeres besvær :D
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2005 - 14:30 #20
Hmm, det lyder mærkeligt, at intet af det hjalp.
Du kan jo prøve at checke den for spyware - hvis det da ikke er for sent, og der er udført en formatering.
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
(Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2005 - 10:53 #21
Er der andre end haverslev der vil ha point? For lukker nu, så smid lige nogle svar hvis det er :D

Har geninstallerede alt på maskinen. Og nu kører den igen.