Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
23. april 2005 - 14:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

padding vil ikke som jeg vil

Hej... når jeg bruger padding i firefox, så bliver div´et bredere hvis jeg sætter padding-left til noget højere... Er der noget andet man kan bruge istedet, som både virker i IE og firefox?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 17:50 #1
har du korrekt dtd link i toppen af dit dokument?
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
23. april 2005 - 18:18 #2
ja 4.01 linket?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 18:43 #3
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2005 - 19:07 #4
<ole>

CSS foreskriver netop at border og padding skal lægges til elementets dimensioner - så alt er, som det skal være i Mozilla.
Bruger du den DTD, wicez viser dig, vil IE også opføre sig efter standarden  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2005 - 19:10 #5
<div style="width:150px;height:150px;background-color:yellow;border:50px sold red">tekst</div>

- skal give et gult felt på 150x150 pixels og en rød border på 50px *udenom* i Mozilla - og i IE6, når du bruger en rigtig DTD  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2005 - 19:11 #6
Mjaahhh ....... 'solid', naturligvis:
    border:50px solid red
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 19:32 #7
Olebole vil det sige, at det var den rigtige løsning jeg gav? :o)
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2005 - 20:10 #8
wices >> det var zq så smukt, at jeg sidder her og kæmper med min ustoppelige lykkegråd  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 20:16 #9
Gør jeg også :o)
Jeg må ærligt indrømme at jeg er glad for at jeg har lært nogen indenfor html og css - dog er det lært på baggrund af bitter erfaring. Men jeg sidder da også og kæmper min egen lille kamp for at undertrykke min glæde for endelig at have lidt ret.

Samtidig græder jeg en smule snot over at du vælger at stave mit brugernavn forkert :o(
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
23. april 2005 - 20:30 #10
interessant... prøver lige senere... skal smutte
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2005 - 20:40 #11
Avav .... zzztor fejl ... mange gange undzkyld  ;o)

Til din første kommentar: Den fornemmlse kan jeg sagtens huske. Den er komplet ubetalelig - men jeg husker også, hvormange sten der ligger på dén vej ... så din følelse er fuldt fortjent.
From the bottom of my laptop: *Tillykke* ...!  :)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 21:21 #12
Tak olebole :o)
Jeg er begyndt at føle mig hjemme i php kategorien, men det er da en skam hvis man føler at man kan php, og så ikke kan html og/eller css ordentligt
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
08. august 2006 - 20:26 #13
lukker