Avatar billede chessr Nybegynder
23. april 2005 - 13:32 Der er 4 kommentarer

internet smider mig af hver time.

Ved ik om der er nogen der rigtig har forstand på al sådan noget men prøver at fyre løs alligevel, kan jo være jeg er heldig..
Min computer har den trælse vane at den logger ud af skype og msn messenger hver time nogen gange går nettet også ned. Min computer går gennem en router hvor min fars er "ledercomputeren" og på hans er der ingen problemer den logger ikke ud hver time eller noget lignede. Jeg har haft formateret min computer og stadig bliver den ved med at logge ud hver time, det er rimelig belastende, nogen gange er det endda sådan jeg mister al net forbindelsen og er nød til at gå op til kontakten og slukke få minutter for så derefter at tænde igen, hvor det så for det meste virker fint igen. Har tjekket en masse indstillinger og efter hvad jeg kan se er der ingen fejl. Har haft fået et råd med begge computere skulle stå til automatisk ip-adresse tjekkede det så straks og de stod altså også som de skulle på automatisk. Jeg har haft tjekket min computer for virus med mit virusprogram og der fandt den 3 men de er fjernet nu, og stadig bliver min computer ved med at logge ud hver time..

vi har ADSL bredbånd til en oplysning, og routerens navn er BIG-01/4B Wired router FC. Har fået noget at vide om det måske kunne være noget med noget der hedder leasetime inde i routerens opsætning, men har været inde og kigge hundred gange kan ikke finde noget sted hvor der står leasetime.

Håber nogen kan hjælpe, alle jeg har snakket med indtil videre har ikke kunne :(
Avatar billede knowit Nybegynder
23. april 2005 - 16:25 #1
Prøv at checke indstillingerne på din fars PC, det kunne tyde på at den går i dvale eller tilsvarende.
Avatar billede chessr Nybegynder
24. april 2005 - 09:49 #2
hvilke indstillinger tænker du på? har prøvet næsten alt den router vi har er der bare ikke ret meget information om =/
Avatar billede chessr Nybegynder
29. april 2005 - 23:42 #3
ingen der ved noget?
Avatar billede eudoxos Nybegynder
18. maj 2005 - 16:46 #4
hej
Jeg ville bare lige nævne jeg har præcis det samme problem, jeg bliver logget af alle programmet spil m.m. men forbindelsen er der stadig ofte, ca 1 gang i timen eller lignende. Har lgieledes ledt mange steder for at finde en løsning, men intet har virket.
håber at et svar vil dukke op her.