Avatar billede warni Nybegynder
22. april 2005 - 23:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

dansk ordbog til word

hejsa,

jeg har en engelsk version af word, men skal ha dansk ordbog på- Jeg har vidst nok den dansk ordbog som hedder mssp3da og en anden som hedder mssp3da.dll. Hvordan får jeg det til at køre sammen med mit word???

Håber der nogle som kan hjælpe!
Avatar billede boxer Nybegynder
22. april 2005 - 23:51 #1
Avatar billede lazenby Nybegynder
22. april 2005 - 23:52 #2
Hvis du har de danske sprogfiler, eventuelt fra en ældre, dansk version af word, skal de blot kopieres til c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\proof (c:\program files\common files\etc.. hvis du har engelsk windows, selvfølgelig).

Ud over mssp3da.lex og .dll skal du have mshy3da.lex og .dll med over - det er filerne til dansk orddeling.
Avatar billede lazenby Nybegynder
22. april 2005 - 23:53 #3
..og msth_da.lex også - jeg må tilstå, at jeg ikke helt ved, hvad den gør, men dansk er den da i hvert fald.
Avatar billede lazenby Nybegynder
22. april 2005 - 23:55 #4
boxer > Man kan kun aktivere redigering af flere sprog, hvis sprogene er installeret.

Jeg skal i øvrigt skynde mig at sige, at jeg ikke er helt klar over, om office-licensen giver lov til at kopiere sprogfilerne over; det må du lige selv undersøge.
Avatar billede warni Nybegynder
23. april 2005 - 00:04 #5
ok.. men det er mit eget program... bare fra office pakken 2000 og har fået xp professional 2002...
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 00:06 #6
Det er sikkert helt i orden, jeg ville bare lige nævne det. Virkede det?
Avatar billede warni Nybegynder
23. april 2005 - 00:08 #7
ja, det virkede, men som om den var lidt mærkelig.. Kan det være pga. jeg ikk har fået de filer som lazenby skriver med over?? altså mshy3da.lex og .dll ??
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 00:09 #8
Ifølge dette link: http://www.kandu.dk/dk/spg/2396
Kan du gå herind: http://www.espeedy.dk/eksperten/
og downloade dk_stavekontrol.zip.

Dette skulle være den danske stavekontrol.
Den skal ligges herind: C:\Documents and Settings\"dit login"\Application Data\Microsoft\Proof Hvor "dit login" er det brugernavn du har i XP.
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 00:12 #9
De to filer giver mulighed for dansk orddeling, men jeg ved ikke, om de er nødvendige. Hvis du har Office 2000 kan du jo bare finde filerne på cd'en og kopiere dem over.
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 00:13 #10
boxer > Filerne skal ligge, hvor jeg skrev tidligere, medmindre office er installeret til kun en enkelt bruger.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 00:21 #11
Det er muligt at de filer warni selv henviser til skal ligge hvor du beskriver.

Jeg havde ikke fået opdateret og derfor vidste jeg ikke at han havde fået problemet løst.
Derfor søgte jeg efter en anden fil der også kan bruges med den beskrivelse jeg har givet. Det er i hvert fad lykkedes for andre.
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 00:25 #12
Klart nok. Der er seks filer i alt, som alle sammen skal ligge under ..\fælles filer\proof - medmindre det er meningen, at der kun skal være dansk stavekontrol for den bruger, hvis profilbibliotek filerne ligger i.
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 00:26 #13
Jeg vrøvlede: \programmer\fælles filer\microsoft shared\proof.
Avatar billede warni Nybegynder
23. april 2005 - 00:35 #14
jeg takker for hjælpen...
Avatar billede warni Nybegynder
23. april 2005 - 00:36 #15
hvorfor kan jeg ikke tildele point??
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 00:36 #16
der skal lige svares først :)
Avatar billede warni Nybegynder
23. april 2005 - 00:38 #17
hehe.. fair nok... ved du forresten noget om trådløs router?? Har lige et problem mere!!! :-)
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 00:40 #18
Tjah, lidt - men opret hellere et nyt spørgsmål i den rette kategori .. :)
Avatar billede warni Nybegynder
23. april 2005 - 00:44 #19
har jeg gjort.. http://eksperten.dk/spm/612159 - hvis du har tid/lyst til at kigge på det!!