Avatar billede hornum Nybegynder
31. marts 2001 - 23:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brug for råd vedr. bærbar

Jeg går og overvejer at købe mig en bærbar.
Det drejer sig om følgende:

Asus 1300-20
Celeron 600 MHz, 128 MB ram, 10 GB hd, DVD, 4-32 MB shared video, 13,3 TFT, 56k modem og 10/100 Lan, Windows Millennium, bæretaske, 2,7 kg, 1 års garanti

Synes I at det lyder OK? Jeg har fundet den til 15.795 hos en forhandler. Er det rimeligt?

Kan I evt. anbefale mig en forhandler der er billigere?

På forhånd tak
Avatar billede hornum Nybegynder
31. marts 2001 - 23:21 #1
Et tip til en besparelse vil udløse en bonus...
Avatar billede jjlp Nybegynder
31. marts 2001 - 23:23 #2
Hej hornum.
hvis du har fundet prisen på www.edbpriser.dk, så tror jeg ikke at det fåes billigere, prøv evt. www.noteman.dk
Hvis prisen er inkl moms, så lyder det meget rimelig.

jjlp
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 23:27 #3
Hvis mærket ikke er voldsomt vigtigt for dig, så kig nærmere på AB Smartec, på EDBpriser.dk. De er vist TEMMELIG billige.
Avatar billede dudal Nybegynder
31. marts 2001 - 23:30 #4
Compaq

700Mhz Celeron
128 Mb Ram
10 Gb HDD
8Mb Grafik
Dvd drev
56K modem
WinME
13.3 tft skærm.

14.999 hos Merlin...

:-) Så MÅ det kunne gøres billigere. :-)

/Jesper
Avatar billede jolleberg Nybegynder
31. marts 2001 - 23:33 #5
Det lyder som en god computer men jeg vil nok sige at prisen er lige et par tusinde for dyrt! Kig evt efter tilbud i diverse butikker! Tag feks Aldi de har lige haft en:

pentium 3
ASus motherboard
4 usb
128 mb pc 133 S-DRAm
40 gb harddisk
12xdvd rom
hp cd brænder
geforce 2 GTS grafikkort!

for kun 9799 og en computer af den slags ville nok normalt have kostet omkring de 20.000 så hvis du ikke skal bruge den lige nu og her så vent dog lidt og kig dig omkring lige pludselig dukker der måske et lign tilbud op på en bærbar!

-Jonas

Avatar billede dudal Nybegynder
31. marts 2001 - 23:37 #6
jolleberg >>> Brug for råd vedr. bærbar. Den fra aldi lyder meget som en stationær. :-)
Avatar billede jolleberg Nybegynder
31. marts 2001 - 23:39 #7
det var en stationær men det var et eks på at han skal kigge sig omkring i de forskellige små butikker!
Avatar billede jolleberg Nybegynder
31. marts 2001 - 23:42 #8
Her er et par links til steder på nettet der har gode tilbud på bærbare:

http://www.mobile-computing.dk/page6.htm

http://www.mobile.synonym.dk/

http://www.laptop4u.dk/

-Jonas
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
01. april 2001 - 00:00 #9
Hej hornum!

Prisen lyder meget rimelig, men der er nogen ting, som du nok bør være opmærksom på i forbindelse med køb af en bærbar...

Hvad er vigtigst: Lav vægt eller høj ydelse?
Du kan IKKE købe en bærbar spillemaskine for menneskepenge!

Hvor vigtig er DVD? Oftest er det en merpris på 6-700 kr, for noget DVD der højst sandsynligt ikke kan køre optimalt alligevel!

Men det tilbud du har beskrevet, lyder da helt suverænt til den pris... Mange bærbare er f.eks. uden netværkskort (1000 kr)... Jeg har også læst meget godt om ASUS\'s bærbare. De skulle efter sigende være meget kraftige og stabile maskiner.

En anden ret interessant ting ved ASUS er, at du kan få sammensat næsten lige den maskine du har brug for! Vil du f.eks. have mere HD, så siger du det hos forhandleren, der så kontakter leverandøren der sætter en større HD i maskinen for en ganske fornuftig merpris!

Mit forslag er, at du kontakter en forhandler (tjeck selvfølgelig priser på f.eks. http://www.pricerunner.com og de ovenstående links), så du har en fornemmelse af, hvad det bør koste!

En rigtig god idé er iøvrigt at sørge for at tegne en god forsikring på maskinen... Det er simpelthen ufatteligt, hvad man kan komme til at udsætte en bærbar for, selv hvis man passer på! Tro mig, jeg ved det!!!

>Linuxmongolen
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
01. april 2001 - 00:03 #10
Det nævnte tilbud fra Merlin på en Compaq er UDEN netværkskort... Det er 1000 kr oveni :)