Avatar billede diboluz Nybegynder
31. marts 2001 - 22:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

k6 2-3d 400 MHz viser sig som en 200 MHz! HJÆLP!!!!!

Hej, jeg har windows 2000 på min maskine, jeg har den nyeste bios til mit bundkort, som er et ms-5169 med ali chipsæt, jeg har 128 ram og et riva tnt kort, nu har jeg et GIGA problem!!!
Jeg har før prøvet at køre de der små programmer der viser hvad cpu\'en kører med, og der stod altid omkring de 400, men nu står der 200!
Jeg tænkte bare hva fanden? Så jeg smækkede den nyeste norton utilities ind, og den sagde sgu det samme om mit system! Hjælp, hvad skal jeg dog gøre? Det hele kører a h! til!!!

Svar mig hurtigt, da det er lidt træls, for jeg er til www.techplay.dk
og det er begrænset hvad jeg kan deltage i...
/diaboluz
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 22:28 #1
Hvad siger din computer på det allerførste billede du ser når du starter op? Også 200? Har du rodet i din BIOS? Har du flyttet på jumpere?
Avatar billede diboluz Nybegynder
31. marts 2001 - 22:29 #2
nå ja... når computeren starter står der stadig at den er på 400 mhz! Altså når den tæller rammene op!
Avatar billede diboluz Nybegynder
31. marts 2001 - 22:30 #3
Jeg har ikk rodet i bios eller jumperne, det er det der er det underlige!
Avatar billede diboluz Nybegynder
31. marts 2001 - 22:31 #4
FolkZ>> Jeg har til kl 1... der skal jeg i gang, så hvis i kan kontakte mig via f.eks. icq, hvis det er nemmere, så er mit uin 73533538
Jeg er online hele tiden i aften...
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 22:31 #5
OK - tjek lige hvad den siger når du booter.

Har du mulighed for softclocking i din BIOS? Så burde der også der stå hvilken fart du kører med. Kig på den også.
Avatar billede diboluz Nybegynder
01. april 2001 - 22:43 #6
Jeg er nu kommet hje fra partyet, og har smækket winME ind, det viste sig at løse problemet, for nu kører den 400 MHz igen... nogen der ved hvorfor win2000 laver dette underlige nr?
Jeg havde installeret service pack 1
Avatar billede diboluz Nybegynder
02. april 2001 - 22:55 #7
HALLO?? Hvorfor er der bare ingen der kommer med kommentar eller mulige svar? Jeg har lige lagt 2000 ind forfra... rpæcis samme problem...
Avatar billede sutminmega Nybegynder
12. april 2001 - 23:41 #8
Hvad siger den FØR du ligger service pack 1 ind?
Du kunne også lige prøve at tjekke din CPU hastighed ved at vælge start->programmer->tilbehør->System værktøjer->System infomation
Her fortæller Windows dig hvad din CPU hastighed er og ikke et eller andet \"fancy\" program dig det.
Problemmet med de fancy programmer er at ikke altid passer sammen med Windows 2000 og så din CPU.
Håber det kunne hjælpe.

Med venlig hilsen Daniel
Avatar billede diboluz Nybegynder
13. april 2001 - 19:27 #9
Den siger også 200 MHz
De \"fancy\" programmer virker mærkeligt nok på en anden 2000 maskine, hvor de også viser den rigtige cpu hastighed...
Avatar billede diboluz Nybegynder
12. maj 2002 - 15:08 #10
lukker