Avatar billede hansilansi Nybegynder
22. april 2005 - 12:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Centrino vs. celeron

Hey..
Bare for at få en idé om hvad forskellen er vil jeg gerne vide hvad der er bedst:

Celeron 2,8 eller Centrino 1,4 ikke KUN ydelse, men hvad ville I vælge?
Avatar billede hansilansi Nybegynder
02. maj 2005 - 15:27 #1
Ikke noget svar?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
02. maj 2005 - 15:31 #2
Helt sikkert Centrino:

Lav en søgning på Google og læs:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Centrino+technology&meta=

Du får massere af information.
Avatar billede hansilansi Nybegynder
02. maj 2005 - 15:42 #3
Er Centrio'en hurtigere end Celeron'en. Lyder bare lidt mærkelig, det er jo en 2,8 den Celeron?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
02. maj 2005 - 16:31 #4
Nej, den er ikke nødvendigvis hurtigere, men Celeron er specielt udviklet til det bærbare område, så den har så meget mere at byde på! Men prøv nu at læs lidt på de resultater som Google finder til dig :o)
Avatar billede hansilansi Nybegynder
02. maj 2005 - 16:37 #5
Ja, men det står der ikke hvilken en der yder mest?!
Avatar billede mc_goblen Praktikant
02. maj 2005 - 23:02 #6
Jamen problemt er at du ikke rigtig kan holde det op i mod hinanden på den måde som du gerne vil. Hvis man kunne det ville svaret jo være simpelthen nok, og det vil derfor være at Celeron yder 2,8 GHZ og Centrio yder 1,4 GHz, og derved er Celeron 1,4 GHz langsommere. Men som sagt er problemet er du ikke kan sammenligne det på denne måde...

Men jeg forstår alligevel godt hvad du mener, og uden at ligge hovedet på blokken vil jeg sige at Centrio 1,4 yder som en 2,2 Celeron, dog med alle Centrios fordele.