Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
22. april 2005 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

backup script

hejsa..
jeg er ved at lave et backup script til min linux.. har indet problem med at vælge hvad filer der skal backs up men problemmet kommer i når jeg skal ha smidt det over på min backup server..
jeg vil overføre den med samba men den vil ikke logge ind... sådan har jeg gjorn
smbclient //10.0.0.2/linbackup -U root -P service 123456 -A /backup/ -c "prompt; mput
data-backup.tar; exit"

dette virker næsten men den vil ikke skrive passwordet (sende det over) den skriver bare
ERROR: Unable to fetch machine password

nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. april 2005 - 02:58 #1
har du overvejet backup over ftp ( http://www.scriptftp.com/examples.php#backup.ftp ) eller at benytte scp (kører over ssh).
er samba sat korrekt op (med de rigtige brugere)?
hvad kører der af firewall, samba skal bruge portene 137,138,139 og vist også 1512 og 631
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. april 2005 - 00:28 #2
hjælper det??
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
22. december 2006 - 14:14 #3
lukket