Avatar billede ulv Nybegynder
22. april 2005 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Angående laptops generelt

Laptops er fremtiden og samtidig med at jeg skal begynde på bygningskonstruktør uddannelsen til efteråret, hvor en laptop er påkrævet er jeg begyndt at kigge mig om efter en fornuftig laptop.

Den skal gerne være rimelig kraftig og samtidig strømbesparende. Jeg tænker på noget Centrino teknologi og i hvert fald 512mb ram og en HD på ca. 40-60GB. Jeg vægter ikke harddisk størrelsen ret højt, da det ikke bliver vigtigt. Skal den være størrer, kan jeg købe en USB hd.

Jeg har hørt at AMD er på vej med en ny cpu til laptop markedet, hvorfor priserne nok falder. Kan I bekræfte det eller er det ikke noget jeg skal tage højde for?

Så de simple spørgsmål er:
1. Hvilken laptop skal jeg købe?
2. Falder priserne meget inden efteråret? (jeres skøn!)
3. kom gerne med andre gode råd til f.eks. grafik, gode skærme og producenter af laptops som I kan anbefale.
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2005 - 13:06 #1
Da du nok skal arbejd en del med grafik tunge programmer, er det vigtigt du får en kraftigt grafikkort, som bl.a. har dedikeret RAM.

1 http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusV6V

Denne er lidt dyr, men en hammer lækker maskine!
Den er bl.a. lavet på centrino 2 = Sonoma og det nye chipset Alvisio.

2 http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AcerTravelMate8100

Ligeledes Sonoma. En lækker maskiner, der dækker dine krav + meget mere.

Acer'en har også widescreen, som er dejligt når man designer osv. Begge maskner har lang batteri tid, og Sonoma skulle hjælpe med til yderlige levetid. Dog mener jeg de har dummet sig der.

Widescreeen, PCI Express, og den højere FSB trækker levetiden noget ned. Lige p.t. er jeg mere til de "ældre" maskiner, men det er en smagssag :D

Ellers er der maskiner på vej fra Zepto

http://denmark.zepto.com/

Se maskinerne under NYHEDER i menuen til venstre.

Her er problamatikken så den sammen.

Den Asus er super lækker i både design og indhold. Dog er det IKKE det kraftigeste grafikkort, men til arbejdsbrug perfekt.

Her er min klare drømme maskine
http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne

Har selv 2 af disse i vores husatand, og det er den maskinen jeg har testet flest af. Fail rate på den er kun 5 % og det har været pixel fejl. Altid noget som rettes.

Har selv denne
http://laptop4u.dk/varer.php?vare=22224

Kommer selvfølgelig an på hvad den skal bruges til udover arbejdet.
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:40 #2
Kunne det tænkes du gad bruge lidt tid på at få lukket her eller givet os den feedback du burde efter at have fået support!?
Avatar billede ulv Nybegynder
27. april 2005 - 20:53 #3
Jeg ventede på at du skrev igen, så jeg kunne give dig dine point. Tak for svaret!
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2005 - 09:52 #4
Kræver du markere mit navn i boksen forneden og trykker acceptere!
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 13:08 #5
Har du brug for mere hjælp??
Avatar billede ulv Nybegynder
30. april 2005 - 19:21 #6
Nej, har bare ikke lige haft tid.