Avatar billede zux Nybegynder
31. marts 2001 - 19:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Database

Jeg lager et enkelt spill i Flash, og ønsker å ha med den praktiske muligheten \"Save Game\". I den annledning lurer jeg på om jeg kan bruke Access databaser? Det hele må foregå online (spillet skal kjøre som .exe, ikke i en online browser). Hvis det ikke er mulig, hva er det beste alternativet?
Avatar billede diktator Nybegynder
31. marts 2001 - 20:18 #1
Hvis man antager, at en spiller når level 3 og får 900 points i et spil, kan du gemme en variable, der obevares i en database, og kan hentes frem når det gælder.
f.eks;
bla-bla/spil.swf?Level=3&score=900

Næste gang spilleren logger på starter han på level 3 med sine 900 points.

-Så JA, det kan du godt!
Men der skal selvfølgelig bruges noget server-side scripting i den forbindelse.

Du skriver, at spillet eksekveres i en projector, men at det foregår online  ..hmm.. hvis der er hul igennem til en server hvor databasen ligger kan jeg ikke se det skulle volde nogle problemer.

/D!ktator.dk
Avatar billede zux Nybegynder
31. marts 2001 - 20:22 #2
spiller skal IKKE kjøres online... jeg har skrevet feil... jeg mente OFFline :)
Avatar billede diktator Nybegynder
31. marts 2001 - 20:29 #3
Så kan du kun gemme i en database hvis du har en server kørende på den pågældende maskine. eks. PWS
Avatar billede zux Nybegynder
31. marts 2001 - 20:32 #4
ingen måte og skrive til / lese fra en database via ActionScript? Er det noen andre muligheter (f.eks effektivt bruk av tekstfiler)?
Avatar billede diktator Nybegynder
31. marts 2001 - 20:48 #5
Actionscript kan ikke så meger uden for selve Flash applikationen.
Skrivning/læsning til og fra Txt. og databaser foregår ved hjælp af et komponent installeret webserveren.
Avatar billede mgade Nybegynder
01. april 2001 - 22:11 #6
batman kan :-) !

Har ikke testet, godt nok....

Gotham rulez!
Avatar billede diktator Nybegynder
03. april 2001 - 14:03 #7
Ja, ja, - Batman kan så meget...

Alternativ:. du kan læse txt fil, uden brug af server side script, så kan du sætte spilleren til selv at overskrive txt-filen med nye highscore parametre når spillet er ovre. *GGG* 80)
Avatar billede mgade Nybegynder
03. april 2001 - 14:15 #8
Ja ikke. Gode gamle FireItOff.bat, Edlin og Redirect-tegnet - både < og >...

Man får tårer i øjnene af nostalgi! Og det virker garanteret (hvis man kan finde en server der har et .bat-bibliotek :-)
Avatar billede zux Nybegynder
06. april 2001 - 14:43 #9
beklager at poengene kom sent... jeg har ikke vært så aktiv på nett i det siste.