Avatar billede ishoey Nybegynder
21. april 2005 - 09:22 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

XAL- Er det muligt at afvikle 'Efterberegn kostværdi ' i BATCH.

Er det muligt at afvikle 'Efterberegn kostværdi ' i BATCH, så den kører automatisk hver dag?
Avatar billede jasman Nybegynder
21. april 2005 - 10:24 #1
Nej. Det kan du desværre ikke, da alle de parametre du angiver (inkl. perioden for efterberegningen) bliver gemt i batchkøen, når du kører funktionen og siger JA til batch (Batch-afviklingen skal været aktiveret under Brugerkonfiguration for brugeren).

Det betyder, at hvis du lægger jobbet i batch til gentagen afvikling, vil perioden du efterberegner for, altid være den du angav, da du startede jobbet første gang.

Det vil betyde, at hvis du sætter jobbet igang 01.03.05 så vil perioden (hvis du ikke ændrer på det systemet foreslår) være 01.03.05 til 01.05.05 UANSET hvornår du kører jobbet, og der er nok ikke lige det du vil opnå.

Hvis du vil ændre på det, er du nødt til at få ændret programmeringen, så programmeret altid beregner perioden ud fra maskindatoen. Så vil jeg mene, at afviklingen godt kan lægges i gentagen batch.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. april 2005 - 18:58 #2
Der skal ikke så meget kodeændring til. Blot en definition af perioden afhængig af maskindato eller forrige datoafgrænsning. Kan laves på 1 times tid incl test.
Avatar billede ishoey Nybegynder
23. april 2005 - 17:50 #3
Tak for svaret, det er vel så bare at ændre koden så, promptdatoen = dagsdato.