Avatar billede mysupport Nybegynder
20. april 2005 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gamle Mr. Postnummer

Hej igen... og ja jeg har læst de andre postnummer løsninger :)

Jeg har to tabeller, én med 33000 kunder indtastet, og en med postnr amt land by.

Hvordan laver man en relation/forespørgsel et eller andet der kan sætte det rigtige amt by og land på. Jeg kan kun se de andre spørgsmål drejer sig om indtastning, men her er det hele jo tastet på forhånd.
Er rimelig noob, så en udførlig beskrivelse/eksempeldb vil være velset.

På forhånd tak for hjælpen?
Avatar billede mugs Novice
20. april 2005 - 22:36 #1
I din kundetabel skal du også have et felt med postnr. Du laver en relation mellem tabellerne's felt postnr. -Herefter en forespørgsel med relevante felter fra kundetabellen men et krav er, at du har postnr med fra kundetabellen. felterne amt, land og by skal komme fra postnr tabellen.

Hvis du lægger din e-mail kan jeg sende et eksempel
Avatar billede mysupport Nybegynder
20. april 2005 - 22:37 #2
webmaster@mbhonline.dk takker
Avatar billede mugs Novice
20. april 2005 - 22:43 #3
Sendt
Avatar billede mysupport Nybegynder
20. april 2005 - 22:52 #4
Perfekt!!!

Mange tak for hurtig hjælp
Avatar billede mugs Novice
20. april 2005 - 23:04 #5
Selv tak - Tak for point ;o)