Avatar billede andersberg Nybegynder
20. april 2005 - 17:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stofanet & trådløs internet

Har nu fundet ud af at jeg skal have indkøbt en trådløs router for at få internettet delt ud til andre PC'ere via trådløst netværk.

MEN det Stofanet jeg har nu er Flexrate, hvor jeg hver gang skal ind og logge på når jeg skal bruge internettet.

Hvad gør man så når der kommer flere på? Vil alle så bare skulle logge på?`

Mvh. Anders
Avatar billede espersen Novice
20. april 2005 - 18:20 #1
1. benyt Stofanets allways on
2. routeren sættes til at få tildelt IP hos Stofanet og tildele videre ud til dine PC ere
Avatar billede espersen Novice
20. april 2005 - 18:41 #2
læs denne artikel fra kenp om sikkerhed : http://www.eksperten.dk/artikler/121
Avatar billede espersen Novice
20. april 2005 - 18:52 #3
denne artikel fra "bufferzone" er også god : http://www.eksperten.dk/artikler/117

nb ; mener at du under allways on skal angive enhedernes MAC-adresser (dvs. routerens er vigtig)

Når du skifter så skal kabelmodemet stå slukket i 10-15 min for at være nulstillet mht. MAC-adressen, da den "låser" sig til en sådan.
Avatar billede articfruit Nybegynder
20. april 2005 - 19:36 #4
med mange routere i dag, kan man "clone" macadressen, så man kan angive den, som ens netkort har i forvejen, så vil "omverdenen" ikke opdage nogen forskel...
Avatar billede andersberg Nybegynder
20. april 2005 - 21:38 #5
Jeg takker :)
Avatar billede espersen Novice
20. april 2005 - 21:46 #6
det var så lidt ;o)