Avatar billede geltzer Nybegynder
20. april 2005 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

linux på 350mhz Pentium II mp3 -pc

Vi har i vores spejdergruppe i øjeblikket en gammel pentium 2 stående som udelukkende har til opgave at afspille mp3 filer.
den kører i øjeblikket windows 98, men det kan godt komme til at virke ret tungt en gang imellem.
mit spørgsmål er så om man evt. ku opnå bedre performance med et linux system og i givet fald hvilket distribution??
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2005 - 14:26 #1
i kan jo starte med Mandrake http://www.klid.dk/sw/Mandrake-iso/

jeg har en lignende maskine der står på loftet og kører, det har den gjort i 3 år uden at bryde ned.

Der er selvflg. GUI så man ikke er helt lost.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2005 - 14:26 #2
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2005 - 14:27 #3
Avatar billede geltzer Nybegynder
20. april 2005 - 14:32 #4
jeg har en stationær amd Xp1800 der kører mandrake 10 og det går skigodt min bekymring var om hvorvidt den gamle maskine ku trække det??
om man eventuelt sku køre en ældre version eller...?
og hvis ja hvad er så den nyeste anbefalede nå jeg vil køre sånoget som mplayer eller amms til mp3?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2005 - 15:02 #5
nå, så kender du jo Mandrake, mener min er en version9.
Min kører på et gammelt Asus board med en AMD 360Mhz uden problemer, desværre har jeg ikke testet Mplayer eller amms Mp3, men hvorfor skulle det ikke ku' lade sig gøre.
Kan du ikke teste ovennævnte programmer på din egen, så får du da svar på det.
Avatar billede geltzer Nybegynder
20. april 2005 - 15:12 #6
det ku jeg jo selvfølgelig
Avatar billede geltzer Nybegynder
20. april 2005 - 15:14 #7
tak for hjælpen ellers
jeg har også fundet en distribution der hedder damnsmalllinux
den kan ikke ret meget men fylder kun 50Mb og kan godt afspille mp3
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2005 - 15:15 #8
fint, så håber jeg du får løst problemet ;o)

tillader mig at lægge et svar.
Avatar billede geltzer Nybegynder
20. april 2005 - 15:35 #9
så ok da ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2005 - 16:13 #10
takker for pointene og god fornøjelse med Linux under en hver slags ;o)