Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 12:20 Der er 79 kommentarer og
1 løsning

vil ikke give mig en forbindelse

hej

jeg har lige formateret en computer og installeret det der nu skal installeres, nu vil jeg gerne have den på vores netværk/internet opkobling, men når jeg sætter netkablet i så vtår den bare og leder efter forbindelsen og siger den ikke kan finde den. nogen der kan fortælle mig hvordan jeg fixer det.

vores 4 andre compuer virker uden problemer og finder selv deres "ip" nummer... hmmm :S
Avatar billede sheine Nybegynder
20. april 2005 - 12:25 #1
hvilket styresystem er der installeret?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 12:26 #2
Win XP
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 12:28 #3
den her bærbar jeg sidder ved, har fx ip nummer 172.16.68.131 den computer jeg ikke kan få forbindelse til, siger den ikke kan finde nogen netværk adresse, og det står ved dens ip nummer: 169.254.231.190

hvilket jeg syntes er underligt, da de begge er sat i samme switch box :S
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 12:57 #4
ingen der har nogle bud på hvordan jeg fixer det ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 14:16 #5
nu har jeg sgu snart prøvet alt uden det virker, :(
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 15:43 #6
nu har jeg prøvet med et onboard lan og et alm. pci netkort, den siger hele tiden at den ikke får noget ip nummer,.. :S:S:S:S
Avatar billede zinuss Nybegynder
20. april 2005 - 17:02 #7
Har du en router.. Det virker ikke sådan med de IP'er dine pc'er får. Hvis dette er tilfældet har du sikkert ikke købt nok IP' er hos din internetudbyder.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 17:16 #8
jeg har en alm switch box. med plads til 5 computer og har alle de ip adresser jeg vil have...

jeg får samme fejl selvom det kun er den ENE computer der er sat til, tager jeg det samme stik og sætter i min bærbar, så hopper den lige på nettet ude problemer og får et ip nummer...
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 18:24 #9
er her ikke nogen der har nogle ideer, til hvordan jeg kan fixe det ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 19:52 #10
lige et spørgsmål...

vil det ha nogen fordel, hvis jeg forsøgte at opdater min bios eller skulle det IKKE have nogen betydning
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:43 #11
Hvad siger den i enhedshåndtering om netwærkskort ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 20:46 #12
den er installeret helt ok, det er lige meget om jeg bruge onboard lan eller et alm pci netkort, så er alt installeret korrekt, det er lige så snart den skal til at have tildelt et ipnummer, den ikke vil mere...

jeg får en besked om at der kun er en begrænset eller slet ingen forbindelse...
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:50 #13
Men hvor har du så fået at vide hvilke IP adresser du kan/skal bruge ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 20:51 #14
hvad mener du ?

den står til selv at hente en ip...
(min forbindelse er gennem bolignet-aarhus.dk et eller andet stor netværk)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:54 #15
Åben denne computer, og klik på netværksteder i venstre kollonne.

Derefter klikker du på vis netværksforbindelser også i venstre kollonne.

Hvad siger den der ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 20:56 #16
der er en
lanforbindelse 1, hvor der er en gul trekandt med et ! tegn i. der står så det med at "der er en begrænset eller slet ingen forbindelse" :S
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:58 #17
Højre klik og vælg status

Hvad står der ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:07 #18
der står den bare og forsøger at sende pakke, men der kommer ikke rigtigt noget igennem. på den næste side, st¨r der følgende:

ip: 169.254.8.134
undernet: 255.255.0.0

Og mine ip adresse på de andre 4 computer der virker, hedder noget med 172.16.68.XXX
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 21:09 #19
Under understøttelse, når du klikker på detaljer, hvad skriver den der?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:11 #20
der står de 2 ip ting, jeg skrev oven over...
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 21:12 #21
og ikke andet ?

Under understøttelse klikker du på reparer. Gør det forskel ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:13 #22
nej så står den bare og forsøger at få noget nyt ip halløj, men efter noget tid kommer den bare med en fejl. og intet er ændret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 21:15 #23
Jeg tror ikke det er din comp den er gal med.

Men prøv at tage det kabel som du bruger til din bærbare og brug det. Altså bytte kablerne om mellem den bærbare og den stationære.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:16 #24
det er også forsøgt det virker heller ikke, har prøvet med 4 forskellige kabler
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 21:17 #25
Du er helt sikker på, at den er sat til "hent automatisk en IP" ?
Avatar billede flim Nybegynder
20. april 2005 - 21:19 #26
SKal jo lige høre...

Har du prøvet at pille en af de andre computere af netværket og så prøvet at sætte din til?

Det burde jo ikke hjælpe, men der sker jo ikke noget ved at prøve - bare for at udlukke den mulighed også :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 21:19 #27
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:20 #28
Dragon: yep 100 på at den henter auto :D

Flim: tak for rådet, men det er også forssøgt :D

meget underligt, jeg har aldrig oplevet noget lign.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 21:23 #29
Så tror jeg du skal fjerne alle netkort i enhedshåndtering. genstart comp. og lad den finde on-board netkort igen, men når den spørger om den selv skal finde driver, så peger du den til driveren på bundkorts CD'en, så du får en frisk driver, og ikke den der allerede er installeret.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:25 #30
mener det er forsøgt, men jeg prøver lige :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 21:44 #31
Du bruger vel guiden "Netværks installation" i kontrol panelet, til at sætte den op til netværket ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:49 #32
det virkede heller ikke...

jeg bruge den jeg altid har brugt, "mindre kontor netværk"
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:51 #33
uden at vide en skid om det, kan det være noget med den der DHCP "server" ?
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 21:53 #34
Hvis det er et problem med DHCP serveren ville de andre heller ikke kunne få en IP

Prøv evt. at slå Windows firewall fra.....
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:54 #35
windows firewall har aldrig været slået til,...

bruger norton internet sec. 2005 (bruger det på alle mine computere.)
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 21:55 #36
Hmm... har du prøvet at deaktivere norton så, har før set det skabe problemer
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 21:58 #37
Yep... jeg har nok prøvet alt :D

jeg syntes det er meget underligt, for "computeren" siger jo at både onboard lan og det alm. netkort er installeret korrekt. det er et eller andet sted i tildelingen af ip, det går galt...

for det kan jo ikke være kablet, da jeg kan tage det og sætte det i en anden com. også virker det uden problms.
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 22:01 #38
Har du et krydset kabel ??

Hvis ja, kan du jo prøve at koble computeren direkte til en anden computer.

Det skulle virke, hvis der også er problemer begynder jeg også at overveje noget driver halløj....
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 22:03 #39
det er ikke et x kabel :D

alle mine kabler er uskærmet.
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 22:10 #40
nej jeg siger HVIS du har et x kabel kan du prøve at sætte 2 computere sammen for at kontrollere om netkortet i maskinen fungerer eller ej.

Hvilke protokoller er der i din lan forbindelse ??

Du skal min. have:
Klientprogram til Microsoft-netværk
Internetprotokol (TCP/IP)
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 22:13 #41
henrik

de 2 er der også, sammen med qos og fil deling.... netkortet virker, har lige købt det i dag
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 22:15 #42
Hvornår man har købt det er skam ingen garanti ;-)

Har du prøvet at slette alle protokoller og klienter, netværks kort i enhedshåndtering og derefter genstarte..

Det lyder godt nok som om der er gået totalt ged i den ??!
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 22:19 #43
nej det har jeg ikke prøvet---

det er en com jeg skal lave for en, den har fået en virus. nu har jeg formaterede og går ud fra at virusen er væk, men kan bare ikke få den til at få det skide ip nummer...
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 22:19 #44
jeg vil fandeme give 10.000 point, til den der kan fixe det ;)
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 22:21 #45
Prøv lige at køre denne fil bare sådan for sjov for at se om det virker... det med virus'en var jo en helt anden snak

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. april 2005 - 22:24 #46
hmm. er det muligt vi kan forsætte i morgen, jeg er lidt smadret, har siddet med dette siden kl. lort i morges...

det med virus'en var jo en helt anden snak ?????
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 22:26 #47
Hmm... havde så heller ik lige set at du havde formateret den, så virker programmet nok ik til så meget..

Hvis det virkede lige da du startede den efter inst af windows har den må fået en virus da du startede op.
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 22:26 #48
Ja ja... klart... der er jo ingen der siger problemerne skal klares på en dag !!
Avatar billede ranglen Nybegynder
20. april 2005 - 22:28 #49
Prøv at konfiguere den med en fast ip, og se om du kan pinge de andre.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 09:42 #50
det kan jeg desværre ikke, det net jeg er tilsluttet til, hbar slået "ping" fra. :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 13:53 #51
Klik på Start på din computer med problem, klik på Kør, skriv cmd, og klik derefter på OK.

Skriv ping 172.16.68.131 og tryk enter, og skriv hvad den siger til det.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 14:17 #52
ping 172.16.68.131 med 32 byte data
Anmodning fik timeout.
.
Ping stats. for 172.16.68.131
pakker sendt 4. modtaget 0, tabt 4 100%tabt

men det er fordi jeg ikke kan ping med det internet jeg har...
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 14:35 #53
Seneste opdate er:

Jeg har formateret computeren igen. og nu siger den ikke det der med at, "der er en begrænset eller slet ingen forbindelse" nu er lan forbindelsen oprettet. men den får stadig ingen ip adresse.

:S :S :S :S :S
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 14:59 #54
Så prøv

ping 169.254.231.190  eller den IP, som maskinen nu har

Så pinger den sig selv.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:10 #55
Den vil GODT pinge sig selv. de 4 pakker er sendt og gennemført med 100%
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:13 #56
jeg syntes sgu det er meget underligt at den nu godt kan køre på netværket men ingen ip nummer få.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 15:17 #57
Når du kan pinge dig selv, så er netværkskortet installeret korrekt, og TCP/IP-protokolstakken fungerer sandsynligvis korrekt.

Så prøver vi at pinge en af dine andre computere ved hjælp af computernavn.

Højreklik på denne conputer på en af dine andre computere og vælg egenskaber. Klik på fanen computernavn, og notere dig navnet.

På den syge skriver du så ping "computernavn"
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 15:19 #58
21/04-2005 15:13:33 Når den får en IP al la 169.254.x.x er det fordi den ikke får tildelt en IP, så bruger den en default value.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:22 #59
den siger at modtagerværten ikke er tilgændelig alle 4 pakker er tabt
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:23 #60
hvad vil default valur sige ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 15:31 #61
Hvis den computer der tildeler IP ikke er tilgængelig, så bruger den adresser i området 169.254.xxx.xxx

Jeg tror ikke den kommer til at virke før den får tildelt en IP i området 172.16.xxx.xxx, og det får den ikke før den får fat i den computer der uddeler IP'er. Deri ligger problemet, for netværksopsætningen på den syge fungerer jo, når den kan pinge sig selv.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:32 #62
okay...

så der er ikke så meget mere at gøre ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 15:33 #63
Prøv at slå Norton Internet security fra, og genstart.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:42 #64
jeg har jo formateret computeren, så der er ikke installeret andet ind, win xp
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 15:49 #65
20/04-2005 21:54:54 jeg troede den var installeret.

Lidt ude i det desperate, indrømmet, men hvis du ikke har antivirus eller firewall aktiv, så kunne du prøve, men under eget ansvar:

Klik på Start på din computer med problem, klik på Kør, skriv cmd, og klik derefter på OK.

skriv    netsh int ip reset c:\resetlog.txt  og tryk enter og se hvad den siger til det. Det kan godt ske den skal genstartes.

Hvis det ikke virker, så under samme forudsætninger, gør du det samme, men skriv    netsh winsock reset  og tryk enter. Her kan det også god være, at den skal genstartes
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:50 #66
på eget ansvar ?

hvad kan der i værste fald sker ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 15:56 #67
At du skal geninstallere XP firewall, og eller evt. Antivirus programmer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 15:57 #68
Du har vel XP SP2 installeret ? ? ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:57 #69
okay, det kan jeg nok leve med, jeg forsøger :D
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 15:58 #70
nej har ikke SP2 installeret, det burde da heller ikke være nødvendigt, for at få de rigtige ip´er
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 16:01 #71
Jo, men en ubeskyttet pc uden SP2 er ikke så godt.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 16:03 #72
nej det ved jeg. planen er også at antivirus og sp2 samt alt den andet, skal installeres- men nu vil jeg lige ha ip fixet først. ;)
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 16:11 #73
det gjorde ingen forskel. ved at skriver det du forslog længere oppe :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 16:14 #74
Så ville jeg starte forfra.

Uden at være koblet til nettet, ville jeg formatere og installere XP på ny. Installere XP SP2, og så gå på nettet. Det er ikke sikkert det løser problemet, men jeg er ved at være gået ud for ideer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 16:23 #75
Hov jeg læser lige, at fu formaterede den mellem den pingede en af de andre PC'er og pingen på den selv.

Hvad med om du prøvede dette igen.

Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 16:40 #76
nej jeg havde formateret før det, skrev det bare på det tidspunkt
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 16:44 #77
men hvis du ikke kan gøre mere, så mange tak for hjælpen-

Til Andre

Jeg er stadig modtagelig overfor nye idder :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 18:09 #78
Velbekomme.

Men jeg ville nu gøre som her 21/04-2005 16:14:50
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
21. april 2005 - 18:59 #79
hmmm jeg prøver i morgen,,,
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. april 2005 - 23:00 #80
Er der udviklign her ?

Jeg lægger det som et svar, men kunne du ikke bruge det til noget, så se bare bort fra det.