Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 11:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke melde server til domain

Hej Eksperter.

Vi har et kæmpe problem i vores netværk.

Vores ene server med Windows 2003, med Exchange 2003 installeret begyndte pludselig at lave en masse fejl. Især med SMTP.

Vi prøvede at finde problemet, men kunne ikke rigtigt finde ud hvad der gik galt, andet end alt pegede mod RPC fejl.

Nu har vi meldt serveren ud af domainet, og vil nu tilmelde den igen.

Men nu er følgende opstået.

Når man tilmelder den igen, skal man taste brugernavn og password til Active Directory serveren som man plejer, men kort efter komme følgende fejl:

The following error occurred attempting to join the domain "domainname"
The remote procedure call failed and did not execute

Er der nogen der kan hjælpe?!? - Vi er helt lost.
Avatar billede articfruit Nybegynder
20. april 2005 - 12:02 #1
Kan i få lov til at tilmelde andre til domænet?
Avatar billede holmus Nybegynder
20. april 2005 - 12:02 #2
Check lige at din domain controller står som den primære DNS server... Det lyder som om den ikke gør...
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 12:06 #3
Aricfriut>> jeg kan godt for lov til at tilmelde andre computer + server til domainet, så det er tilsyndeladende kun den ene server som ikke kan tilmeldes.
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 12:07 #4
holmus>> Det er vores domain server som står til primær DNS. Ved ping, er det også den rigtige IP adresse som pinges
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. april 2005 - 12:18 #5
Har du slette Server Kontoen i AD?? Ellers gør det først inden du melder den til.
Hvis det ikke virker, så giver du serveren en nyt navn og prøver igen.
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 12:22 #6
bjuhl>> Prøver lige at slette kontoen. Vender tilbage med svar om lidt
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 12:29 #7
bjuhl>> Har prøvet nu at slette kontoen i Active Directory, men det er stadigvæk samme problem.
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 12:46 #8
Når jeg sletter kontoen fra AD sker der følgende:

Kontoen forsvinder
Når jeg prøver at tilmelde domain igen, dukker kontoen op i AD med et rødt kryds. Der kommer lige efter at serveren som jeg tilmelder laver RPC fejl
Avatar billede holmus Nybegynder
20. april 2005 - 12:50 #9
hvad skriver den i loggen?
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 13:21 #10
holmus>> det er det der er lidt sygt. Den skriver intet, ang. fejlen når man prøver at tilmelde serveren til domain. Der er selvfølgelig en masse fejl, om at exchange serveren ikke kan "tale" med domainet, men ingen direkte fejl når jeg prøver at tilmelde serveren
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 13:22 #11
Jeg kan tilføje at vi fandt en masse mails i kø, da fejlen opstod, inden vi afmeldte den domainet, som skulle afsendes til en skumme @yahoo.com konto. Kan det være at der har været en hacker på besøg?
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 13:22 #12
Vi har installeret SP1 igen, men desværre stadigvæk samme problem
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 13:24 #13
er der nogen der ved om man kan re-installere RPC igen, eller på nogen måde reperere RPC?
Avatar billede holmus Nybegynder
20. april 2005 - 13:40 #14
Der er ikke noget galt med din RPC, det er som regel en DNS relateret issue når der snakkes om RPC... :)
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 14:04 #15
holmus>> okay... har du nogle ideer til hvad jeg kan checke?
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 14:12 #16
holmus>> især fordi at der kun er problemer med den ene server... DNS serveren er installeret på AD serveren, og lader ikke til at give problemer med de andre maskiner på netværket
Avatar billede holmus Nybegynder
20. april 2005 - 14:14 #17
Når du er logget på serveren, skal du se om du kan lave en nslookup imod din DC, og dit domæne... - dette skulle gerne være uden at der opstår fejl!
Avatar billede frugaard Nybegynder
20. april 2005 - 15:57 #18
holmus>> der kommer en fejl hvis jeg spørger på servernavnet, men ikke hvis jeg skriver hele UNC navnet altså servernavn.domain.com

Kan det evt. være problemet.... det skal siges at de andre maskiner som er på nettet, ikke får fejl hvis man spørger på servernavn alene
Avatar billede holmus Nybegynder
20. april 2005 - 19:14 #19
Prøv at tilføje dit domain.com som et alm. DNS suffix i på din server - og se om det virker...

Eller alternativt, prøv at lave et hostentry med din IP nummer {TAB} servernavn.domain.com og se om det virker! :)