Avatar billede sortsovs Nybegynder
20. april 2005 - 10:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Sub site?

Hey Derude..

Jeg har en hjemmeside der hedder www.sortsovs.dk

Men hvis jeg nu gerne vil lave et "Sub site" som hedder www.kakao.sortsovs.dk f.eks?

Hvordan gør jeg så?

80 point til et hurtigt svar :O)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. april 2005 - 11:15 #1
et underdomæne oprettes hos din udbyder
hvem er det
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. april 2005 - 11:20 #2
subdomæner er normalt en mappe der ligger i roden af din web-mappe. du skal altså have en mappe i roden af din afdeling af webserveren der hedder kakao, og her lægger du filerne til subdomænet.
normalt skal dit subdomæne også oprettes hos din udbyder, men vist ikke altid
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. april 2005 - 11:23 #3
fx hos azero kører det automatisk på windowsserverne, og på unix.serverne skal der bare et lille php-script til. der skal ikke sættes noget op iøvrigt
Avatar billede sortsovs Nybegynder
20. april 2005 - 11:38 #4
Mrmox -> Jeg kører Hos Azero, hva skal jeg så gøre hvis jeg vil få det til at virke?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. april 2005 - 18:20 #5
find ud af om du har windows eller unixserver

windowsserver: http://azero.dk/support/windows/
"På alle vores Windows servere kører der et redirigerings script. Hvis man i browseren skriver abc.domæne.dk eller www.abc.domæne.dk redirigeres der til domæne.dk/abc. Kalder man abc.domæne.dk?partner=abc.dk redirigeres der til domæne.dk/abc?partner=abc.dk."

unixserver: http://azero.dk/support/unix/subdomaener/
her står forklaringen og det script du skal bruge

og et lille tip til sidst: afslut nogle af de spørgsmål du har åbne - så er det sjovere at hjælpe :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. april 2005 - 02:38 #6
takker for pts