Avatar billede mads111 Nybegynder
20. april 2005 - 09:12 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

3 modeller - hvilken mobil?

Hej,
Skal have ny mobil, og vil købe én af følgende 3. Hvilken en synes i?

1) Nokia 3100

2) Sony Ericsson K500i

3) Samsung SGH-X450
Avatar billede kalp Novice
20. april 2005 - 09:22 #1
2) Sony Ericsson K500i

ville jeg vælge... nr. 1. hvordan kan man overhovedet overveje den? ej sorry:)

3) samsung og sms'er.. tsk tsk
Avatar billede boxer Nybegynder
20. april 2005 - 09:37 #2
Jeg er godt nok mest til Nokia men ikke lige denne model. Dog ville jeg vælge den frem for Samsung.
Her er Nr. 1 også Sony Ericson
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
20. april 2005 - 10:10 #3
Sony Ericsson K500i - helt klart. Du får temmelig meget for pengene ved at vælge den og den er billig. Eneste ulempe er dog at den ikke har Bluetooth, men hvis du ikke har brug for det, så er det vel ligemeget.

Nokia 3100 er uden kamera!?? Det duer vist ikke...!

Samsung har udvendig antenne og det duer altså ikke i år 2005. Det er møgirriterende at antennen hænger fast i nøgler osv. på vej op af lommen.

Jeg ville uden tvivl vælge Sony Ericsson telefonen.
Avatar billede lonepeter Novice
20. april 2005 - 11:24 #4
Det kommer an på.....

Hvis du skal have en telefon du bare skal ringe/sms fra så ville jeg vælge nokia´en men er du ude efter en telefon der kan andet end det ville jeg vælge sony/ericsson´en.

Mit indtryk af nokiaen er at det er en ganske udemærket telefon, men den er aldeles blottet for sjov og ballade...
Avatar billede henrikgn Nybegynder
20. april 2005 - 11:30 #5
K500i er en fantastisk telefon...
Avatar billede kalp Novice
20. april 2005 - 13:13 #6
ligger et svar hvis det kunne bruges.
Avatar billede boxer Nybegynder
20. april 2005 - 13:21 #7
Lyder som en god idé .
Avatar billede mads111 Nybegynder
21. april 2005 - 20:02 #8
Okay, hvis det ikke skal være 3100 hvad så med nokia 6100 istedet??
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. april 2005 - 20:05 #9
6100'eren har stadig ikke Bluetooth, men det er som sagt ikke sikkert det er et problem for dig. Jeg ville dog IKKE undvære det.
Avatar billede kalp Novice
21. april 2005 - 20:59 #10
stadig ericsson hehe

men af de 2 nokia'er..
ville jeg vælge 6100.
Avatar billede boxer Nybegynder
21. april 2005 - 21:06 #11
Skærmen er større på Sony Ericsson K500i og den kan sikkert noget mere end Nokia 6100.
Men Nokias design vinder med flere længder foran Sony Ericsson.
Så hvis Nokia 6100 kan det du skal bruge vil jeg vælge den.
Avatar billede lonepeter Novice
21. april 2005 - 21:40 #12
>mads111

Jeg har har i godt et års tid haft en Nokia 6100 som jeg lige har skildt mig af med. Alt i alt så har jeg været rigtig godt tilfreds med telefonen men det er jo ved at være en aldrene sag.

Af negative ting skal nævnes den bedagede skærm, det er ikke en TFT, så farverne og opdateringen er ikke særlig god. Derudover har den heller ikke kamera, mulighed for mp3 og email klient, det var de ting jeg savnede mest...

Men ellers en udemærket telefon...
Avatar billede lonepeter Novice
21. april 2005 - 21:41 #13
>mads111

modsat 3100 har 6100 irda, så der er da mulighed for at komme i kontakt med omverdenen når nu at den ikke har bluetooth
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. april 2005 - 23:05 #14
Det ville måske være meget rart at vide, hvad du har brug for og hvad du kunne tænke dig, så ville det være nemmere at hjælpe dig i dit valg. En Ferrari er jo ret fed, men hvis det faktisk er en firhjulstrækker du har brug for, fordi du bor i en skov, så er sportsvognen jo ligesom ude af billedet... lad os høre dine ønsker og krav til en telefon.
Avatar billede mads111 Nybegynder
22. april 2005 - 10:40 #15
Mine kriterier for en mobiltelefon er:
Lille, smart, nem, hurtig (SMS).. Bluetooch osv. har jeg faktisk ikke meget at bruge til..
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
22. april 2005 - 10:46 #16
Se, det var jo lidt vigtigt at vide... ;-)

Jeg synes du skal gå ind i en butik og prøve en Nokia 6100 og en Sony Ericsson K500i. Jeg kan fornemme at du er vant til Nokia, siden du foreslår to modeller, men giv Sony'en en chance og prøv den også. De koster faktisk nogenlunde det samme (ca. 1100 kr uden abonnement). Det kan meget vel være at Nokiaen er helt fin til dig, men det kan du næsten bedre selv afgøre, når du står med begge to i hånden.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 10:48 #17
http://mobilsiden.dk/telefoner/

find en telefon.. kan ikke finde for dig du manglede et vigtigt kriterie.. pris.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. april 2005 - 10:49 #18
Det lyder stadig som en Nokia :o)
Vælg 6100 hvis den ikke koster meget mere end 3100 - de har begge det du skal bruge.
6100 er lidt mindre og måske også pænere.
Tjek disse links:
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,33274,00.html
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,4378,00.html
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. april 2005 - 20:54 #19
Hvad så Mads, har du truffet et valg? :-)
Avatar billede mads111 Nybegynder
27. april 2005 - 21:48 #20
Hey.. Jeg har købt en nokia 6100. Den lever fint op til mine behov pt., nemlig hurtig sms/ring + lille og handy..
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. april 2005 - 21:54 #21
Super!