Avatar billede andersberg Nybegynder
19. april 2005 - 22:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk - hvilket udstyr skal indkøbes?

Hejsa.

vi er 3 fyre som godt kunne tænke os at etablere noget trådløst netværk med internet.

Pt. består vores systemer af 2 bærbare med trådløst netværkskort, samt 2 stationære uden.

Forbindelsen skal etableres til Stofanet her hos mig.

Så vi skal jo ha købt noget udstyr. Men hvilket?

Mvh. Anders
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 22:51 #1
En trådløs router. f.eks. en WRT54G kunne være et udemærket bud til jeres formål.
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. april 2005 - 22:54 #2
Og kun det? Vi skal vel os have nogle netkort til de stationære. Hvilke kan anbefales her?

Må gerne skæres lidt ud i pap - er ikke så skarp til det :)
Avatar billede ierikk Nybegynder
19. april 2005 - 22:56 #3
hvor stor afstand skal det køre over
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 22:57 #4
Jeg forventede at i ville forbinde de stationære med kabel :) så det var kun derfor, da det som regl er det billigste at gøre det på den måde med stationære computere (man kan jo få mange meter kabel for ingen penge:) men hvis i gerne vil have dem trådløst på, så kan jeg da godt finde nogle trådløse netkort til dem.
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. april 2005 - 23:00 #5
Den ene kan selvfølgelig sættes på med kabel, men den anden er i et andet rum så den må vi hellere finde et netkort til :o)

Og alt i alt kommer der nok til at være max 15 meter fra computerne. Var lige inde og læse anmeldelser af den router og det ser jo rigtig godt ud. Sådan noget som accespoint, det skal man ikke bruge? Tilslutter man bare Stofanettet til Routeren og så kører det?
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. april 2005 - 23:06 #6
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=37318

Og hvad med den her? Kan den bruges? Er lidt mere fix i designet :O)
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 23:07 #7
jo i kan godt nøjes med et accesspoint, hvis i har nok ip-adresser fra stofanet (jeg vil stadigvæk anbefale en router alligevel) når i sætter den til, så skal i inden hos stofanet sætte den til allways on, så burde det køre der ud af uden problemer :)

Af trådløse netkort kunne følgende være en mulighed:
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=635
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=665
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=669
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 23:08 #8
ja den kan sagtens bruges :) (jeg bruge selv belkin og er godt tilfreds)
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. april 2005 - 23:08 #9
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 23:10 #10
jeg ville dog ikke vælge den sidste, da den kun køre 11 mbit, så hvis i skal dele filer og evt printer med hinaden så vil i nok føle det går for langsomt. du skal gå efter dem som hedder 54 mbit (802.11G).
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. april 2005 - 23:11 #11
Perfekt.

Så alt vi skal have er en Router og et netkort så er vi køreklare?

Vi kommer til at få en forbindelse på max 1 mbit. Er der nogen grund til at købe en 108 Mbps router i setdet for en 56 Mbps? En gang imellem ku jeg forestille mig vi os sku spille lidt.
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 23:15 #12
ja det er korrekt.

om i vil købe en 108 mbit eller 54 det er smag og behag, hvis i vælger en som køre 108 mbit så skal du vælge trådløse netkort fra samme producent ellers er der ikke nogen garanti for at det vil virke. Hiv su nøjes med at købe en 54 mbit så skulle de alle virke.

og det har ikke nogen indflydelse om i har 54 mbit eller 108 mbit da hvis i spiller via lan ikke vil mærke nogen forskel, og de er også langt hurtigere end jeres internet forbindelse.
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. april 2005 - 23:16 #13
Ok, så siger jeg mange tak for hjælpen :o)

Så må vi på indkøb.