Avatar billede stufmeister Nybegynder
19. april 2005 - 22:09 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

scrollbar i <td>

Hvordan får jeg lavet en scrollbar i et <td> felt.
Jeg her droppet iframen på min site, for at gøre den mere mobilvenlig, men mangler lidt at få en scrollbar

http://www.spire-music.dk/newsite/disko.php

I kan se mit problem her. Siden bliver bare længere og længere jo længere vores diskografi bliver...

Den skulle fylde maks sidens højde...

How to??
Avatar billede busschou Praktikant
19. april 2005 - 22:12 #1
sætter en style="overflow:scroll"
Men ved ikke om den virker på en <td>
Ellers kan du lægge en <div> ind og sætte stylen på den samt en absolut størrelse
Avatar billede stufmeister Nybegynder
19. april 2005 - 22:24 #2
cool. Det virker...Men hvordan fjerner jeg så den vandrette scroll....den er bare i vejen
Avatar billede busschou Praktikant
19. april 2005 - 22:25 #3
hmm den kan man fjerne..skal lige finde syntaksen
Avatar billede stufmeister Nybegynder
19. april 2005 - 22:27 #4
og kan jeg ikk sætte så den maks er resten af sidens højde...Der er jo forskel om folk sidder på en 15" skærm med 800*600 eller en 19" med 1600*120
Avatar billede busschou Praktikant
19. april 2005 - 22:30 #5
hmm det med scroll det tror jeg alligevel ikke kan garanteres. For det er vist ikke standard at fjerne den ene scroll bar. Så hvis du alligevel vil have det skal virke flest mulige browser typer..så må de nok være der
Men du kan måske sætte bredden de 2px op istedet
Avatar billede busschou Praktikant
19. april 2005 - 22:32 #6
har set denne her et sted men tvivler den er FF kompatibell
overflow-x: hidden;
Avatar billede busschou Praktikant
19. april 2005 - 22:35 #7
sådan som du har bygget det op er det nok ikke vildt nemt uden lave for meget om
Men du kan jo overveje at sætte procenter i stedet for px
Så følger layoutet jo skærmstørrelsen rimeligt relativt ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2005 - 23:09 #8
<ole>

style="overflow-x:hidden;overflow-y:scroll;overflow:-moz-scrollbars-vertical"

/mvh
</bole>
Avatar billede busschou Praktikant
05. maj 2005 - 18:08 #9
stufmeister >> virker det?... lukketid ? :o)
Avatar billede stufmeister Nybegynder
24. juli 2005 - 14:21 #10
Hej Busschou

Undskyld mange gange for den lange svartid. Jeg har ikke haft tid til at kigge på siden, og har glemt at følge op på dette.

Hvis du ligger et svar kan du få point for dit tidsforbrug. Gælder selvfølgelig også olebole.
Avatar billede busschou Praktikant
24. juli 2005 - 14:54 #11
oki doki, sig frem en anden gang hvis det er :o)
Avatar billede olebole Juniormester
24. juli 2005 - 17:06 #12
;o)