Avatar billede svaage Nybegynder
19. april 2005 - 21:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl under mappeoptælling

Hej

Jeg har et problem med en bærbar conmputer, der ikke vil starte, dvs. jeg får mulighed for at: Starte Windows normalt, fejlsikret tilstand osv. Jeg har et andet sted i denne kategori fundet ud af muligheden for at bruge en genoprettelseskonsol, det starter fint men når jeg ønsker en oversigt over filerne på disken dvs. skriver c:dir, kommer konsollen med følgende fejl:

Der opstod en fejl under mappeoptællingen

Hvad betyder det ?

Hvis jeg prøver med en chkdsk c: meddeler konsollen: Enheden er tilsynladende fejlfri og blev ikke kontrolleret. Brug /p hvis du vil kontrollere enheden alligevel.

Jeg har prøvet at bruge chkdsk c: /p, her går den i stå ved 75% efter at have tænkt sig grundigt om

Håber der nogen der kan hjælpe, det handler selvfølgelig om at redde de data der ligger på disken, rigtige mænd tager ikke backup - rigtige mænd græder.
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2005 - 22:03 #2
Du ender nok med at skulle udføre dette:
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede svaage Nybegynder
19. april 2005 - 23:00 #3
Den model er med i mine overvejelser, men den nuværende version er en XP Home, som jeg kun har som OEM installeret og der kan jeg ikke lave ovenstående uden at slette alt, jeg har dog en XP pro skive, men spørgsmålet er om det giver nogle komplikationer, fordi jeg har prøvet og den opdager ikke at der allerede er installeret en XP home version. Det jeg kunne forestille mig er at da den ikke finder et andet styresystem vil XP pro tro at det er en ny installation og dermed starte med at formatere harddisken ??
Avatar billede svaage Nybegynder
19. april 2005 - 23:05 #4
Det vigtigste for mig er ikke at redde harddisken, men at få de filer og dokumenter ud som ligger på disken. Der kan altid sættes en ny harddisk i.
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2005 - 23:06 #5
Du kan låne en XP Home cd af en eller anden og udføre en repair (med din egen cd-key)
Hvis du lægger XP pro ind, så vil den lave en nyinstallation.
Du skal have Home til at køre først og derefter lave en opgradering med Pro.
Når du smider XP Pro cd`en i, vil den selv anbefale en opdatering og overskrive Home installationen.
Avatar billede svaage Nybegynder
19. april 2005 - 23:12 #6
Tak for hjælpen indtil videre, jeg vil kigge videre på problemet i morgen, det er blevet sengetid
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2005 - 23:16 #8
sidste link virkede desværre ikke:
http://www.oo-software.com/en/products/oodiskrecovery/
Avatar billede haverslev Novice
18. juli 2005 - 22:10 #9
kan spørgsmålet lukkes`?
Avatar billede svaage Nybegynder
18. juli 2005 - 23:14 #10
Tak for hjælpen der er min skyld at spørgsmålet ikke er blevet lukket, point til haverslev, den sidste løsning virkede jeg fik de fleste data ud af min harddisk