Avatar billede halager Nybegynder
19. april 2005 - 18:32 Der er 4 kommentarer

Korrekt title tag

Vil det af hensyn til søgemaskine optimering være en dårlig ide med flg. <title>Titel/Jens/med mere</title> istedet for:
<title>Titel Jens med mere</title>
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
19. april 2005 - 18:34 #1
Overvej hvad folk vil søge på.

Er det "Jens med mere" eller "Jens" / "med mere" eller "Jens / med" mere ?
Avatar billede halager Nybegynder
19. april 2005 - 19:09 #2
Jeg kan godt se hvad du mener, jeg ville bare godt have en adskillelse mellem ordende
ala "produkter/gruppe/kategori/produktnavn" eller
"produktergruppe>>kategori>>produktnavn"altså nærmest for at gøre det mere læsevenligt og informativt
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
19. april 2005 - 19:58 #3
så brug | eller :: eller > eller >> som du selv foreslår.

Jeg vil ihvertfald kraftig fraråde / da det bruges i alt for mange andre sammenhænge.
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2005 - 22:18 #4
<ole>

Jeg har svært ved at se en reel begrundelse for '/' er en dårligere delimiter end '>'  :)

Derudover er der ingen useability undersøgelse, der peger i retning af, at brugere nogensinde ser titellinien ... tværtimod. Derfor er der nok ikke så megen mening i at skrive 'breadcrumbs' i titlen. Den slags bør man nok skrive i et område af siden/browseren, brugere ser.

Derimod bør man nok primært lade titlen tjene søgemaskinerne - og man kunne sagtens forestille sig, brugeren søger på "haveredskaber river". Det er bedre blot at skrive ordene adskilt af mellemrum ... og der er sikkert ikke ret mange brugere, der nogensinde lægger mærke til det  ;o)

/mvh
</bole>