Avatar billede cybercat Nybegynder
27. oktober 1999 - 22:14 Der er 17 kommentarer

Tastaturudfald

Mit tastatur har det med at gå død,men
hvis jeg trækker stikket ud bag på
computer og sætter det i igen, virker
det igen.

Hjælp mig.  TAK

Cybercat
Avatar billede fcs Novice
27. oktober 1999 - 22:24 #1
Det virker som om du har en løs forbindelse i dit kabel eller stik mellem tastaturet og computeren. Prøv og se om du kan fremprovokere fejlen ved at trække (ikke for hårdt!!) i kablet når tastaturet er tilsluttet. Hvis fejlen kommer, kan du være sikker på at der er tale om en løs forbindelse!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. oktober 1999 - 01:12 #2
jeg havde en gang en gammel 386'er med PS/2 stik

den kunne også finde på at gøre det samme, der pillede jeg det bare ud og ind igen...
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
28. oktober 1999 - 10:46 #3
Det er som fcs siger - det er helt klart en løs forbindelse...
;-)
Avatar billede hpo Nybegynder
28. oktober 1999 - 10:46 #4
Bravo Esben.... den løsning har cybercat jo regnet ud, men den er ikke holdbar i længden.

Prøv at låne et andet tastatur, og se om du stadig får fejlen. Hvis ikke, kan du købe tastature fra ca. 150 kroner og op efter.

/HPO
Avatar billede ricky Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:07 #5
Det kan også være et BIOS problem - check for ny BIOS
Avatar billede fcs Novice
28. oktober 1999 - 11:38 #6
Ricky>> Hvordan kan det være et BIOS problem, når tastaturet virker nogle gange og hvis det ikke virker skal det bare hives ud og sættes ind igen??

Det tror jeg ikke har noget med BIOS at gøre ;-)
Avatar billede hpo Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:44 #7
Prøv at tjekke om nogle af 'benene' er knækkede eller på anden måde defekte (bøjede. Hvis dette er tilfældet, skal du undersøge om du skal have en ny port, eller måske kan nøjes med et nyt tastatur.

Jeg tror heller ikke det er et BIOS-problem.

Hilsen
Hpo
Avatar billede ricky Nybegynder
28. oktober 1999 - 12:13 #8
fcs> Jeg har oplevet problemer med tastekombinationer i forskellige situationer, der løste sig i forbindelse med BIOS opdatering. Det kan godt være det ikke giver så meget mening - men faktum er at det løste sig.
Avatar billede fatboy Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:08 #9
Hvis det er et PS/2 stik, du har paa dit keyboard, maa du endelig ikke tage stikket ud og saette det i igen medens PC/en er taendt, da man herved ricikerer at oedelaegge enten keyboard eller bundkort.
Avatar billede ricky Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:18 #10
fatboy>> er der nogensinde nogen der har fået ødelagt noget i den forbindelse ???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. oktober 1999 - 20:59 #11
jeg gør det ikke selv nu med min nye computer, men på min gamle 386'er gjorde jeg det, da gik i fuck
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. oktober 1999 - 17:57 #12
ricky> Ja, det har jeg da f.eks. selv. En af mine mus blev fuc.. af det og kan ikke længere bruges.
Avatar billede king_frusty Nybegynder
31. oktober 1999 - 22:45 #13
Har haft samme problem , der skildte jeg tastedimsen ad , og rensede det hele i lunken opvaskevand og lagde det til tørre , der efter virker det godt , længe , MEN det er kun en ringe trøst , det er sikker et gammlt og slit Keyboard , hvis jeg var dig , ville jeg købe et nyt
Avatar billede mega Nybegynder
02. november 1999 - 10:23 #14
Fatboy> Emmm jeg har pillet stik ud og ind... 100000000 gange mens min spand kører og der sker sku ikke en skid ved det og det er lige meget om det er skærmstik, tastatur.... Man skal godt nok være uheldig hvis man skal komme til at brænde ens bundkort af. Stikkene har for forskellig udformning så der er jo ikke ret sansynlighed for at man kommer sit skærmstik ind i sin seriel port... (så genstarter den godt nok) men whatever ;O)
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. november 1999 - 14:06 #15
Jeg taler KUN om PS/2-stik og jeg taler KUN om at sætte PS/2-ting i og ud af PS/2-stik. Det er fint, du aldrig har haft problemer. Det er jeg glad for på dine vegne. Men hvis de kloge siger, at det skal lade være med. Hvorfor så løbe ricikoen...?!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. november 1999 - 19:20 #16
bare ignorer mega...han er alligevel bare faker og bliver slettet om lidt
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. november 1999 - 00:30 #17
Cyberesben> Ok. Tak for din kommentar.