Avatar billede lakso Nybegynder
19. april 2005 - 16:00 Der er 1 kommentar

Pris estemering af design/content

Hejsa, jeg står med men første kunde som selvstændig - et design/mode firma.

Kunden skal selvfølgelig betale noget for udviklingen af sitet, men jeg er imidlertid ikke så bekendt med prissætningen af den slags, så hvis der er en eller flere der kender noget til det, ville det være fremragende!

Sitet vil være noget i stil med http://www.becksondergaard.com/ .
Altså et komplet design, evt. et par mindre Flash animationer, CMS til produkter/nyheder/etc.

Hvad ligger sådan noget i som std.?

På forhånd tak!
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. april 2005 - 17:58 #1
Det er meget svært at sige, du nævner det er din første kunde, så ville jeg måske give kunden et godt tilbud, og få en udtalelse med i skuffen, da dette kan blive vigtigt senere hen når kunder skal vælge mellem dig og et andet firma.

Pristfastætningen ville jeg lave udfra at du vurdere hvor mange timer det vil tage dig, og sætter dig en  timepris på 200-700kr alt efter hvor du mener dit firma skal ligge i skalaen.

Gang timepris med antal timer, og så giv et antal procent rabat ( husk at skrive det på fakturaen at der er givet rabat, det bliver kunder altid så smilende glad over )

Håber det kunne hjælpe dig lidt igang.