Avatar billede martusse Nybegynder
19. april 2005 - 15:47 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Ang. DyFuCa

Hej!
Jeg har fået to af de 'bæster' på min computer, og kan ikke fjerne dem med diverse scannings programmer.
Jeg skrev til Jer om det for 2 dage siden, men ingen respons fået
fra Jer.
De går ind og gør, at jeg ikke kan hente Windows SP2, plus andre ting.
Er der ikke en løsning på det ????
M.V.H.
Kathe  (martusse)
Avatar billede arminc Nybegynder
19. april 2005 - 16:13 #1
Avatar billede martusse Nybegynder
19. april 2005 - 16:55 #2
Forklar mig lige hvad jeg skal download/gøre.
Jeg kan ikke en disse engelsk, er fra dengang man gik i skole hver anden dag :-)
V.H.
Kathe (martusse)
Avatar billede passiv Nybegynder
19. april 2005 - 18:57 #3
Du skal IKKE hente noget på det link, det gør bare problemerne større.

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger en på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede passiv Nybegynder
19. april 2005 - 19:00 #4
Her er måske en bedre vejledning:
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Følg punkt 1 til og med 5.
Avatar billede martusse Nybegynder
19. april 2005 - 19:49 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:44:29, on 19-04-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\NORMAN\bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\bin\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\mbvxh.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\uzqk\uzqkm.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
C:\NORMAN\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\OPLIMIT\ocrawr32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\uzqk\uzqkl.exe
C:\Documents and Settings\Kathe  Andersen\Skrivebord\Ny mappe\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.vroomsearch.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.vroomsearch.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.vroomsearch.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.vroomsearch.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [IcGJIldBB] C:\WINDOWS\mbvxh.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [uzqk] C:\PROGRA~1\COMMON~1\uzqk\uzqkm.exe
O4 - Startup: OCRAWARE.lnk = C:\OPLIMIT\OCRAWARE.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express Calendar Checker For My Custom Edition.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: {0246ECA8-996F-11D1-BE2F-00A0C9037DFE} (TDServer Control) - http://www.truedoc.com/activex/tdserver.cab
O16 - DPF: {24D1BDCE-D835-11D6-BF84-0050047EA0E7} (BlueStream_Flash Class) - http://www.rovion.com/Controls/Rovion.cab?affiliate=BRANDY
O16 - DPF: {2ED9BC2B-4DF1-472E-9B5E-55477D2C97F5} (Microsoft Data Collection Control) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/odc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {EEF29D20-9A47-4657-ADF7-283EC2504001} - http://download.bigwebportal.com/toolbar2/winenc32.cab
O20 - Winlogon Notify: ComPlusSetup - C:\WINDOWS\System32\catsrvut.dll
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\NORMAN\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\NORMAN\bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

V.H.
Kathe (martusse)
Avatar billede passiv Nybegynder
19. april 2005 - 20:33 #6
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere den endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.vroomsearch.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.vroomsearch.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.vroomsearch.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.vroomsearch.com
O4 - HKLM\..\Run: [IcGJIldBB] C:\WINDOWS\mbvxh.exe
O4 - HKCU\..\Run: [uzqk] C:\PROGRA~1\COMMON~1\uzqk\uzqkm.exe
O16 - DPF: {0246ECA8-996F-11D1-BE2F-00A0C9037DFE} (TDServer Control) - http://www.truedoc.com/activex/tdserver.cab
O16 - DPF: {EEF29D20-9A47-4657-ADF7-283EC2504001} - http://download.bigwebportal.com/toolbar2/winenc32.cab
---------------------------------------
Sletning af \mapper\ og filer
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\PROGRA~1\COMMON~1\uzqk\
Filer:
C:\WINDOWS\mbvxh.exe
---------------------------------------
Dobbeltklik på mwav.exe, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil.
Avatar billede martusse Nybegynder
19. april 2005 - 21:46 #7
Jeg har nu slettet det du skrev, men mangler den mappe og fil.
Når jeg går i Start-Søg- alle filer og Mapper, kan jeg ikke finde "Avancerede indstillinger", hvad gør jeg forkert??
Kathe
Avatar billede passiv Nybegynder
20. april 2005 - 11:54 #8
Du skal først klikke på "Skift Søgefunktioner for Filer og Mapper" ude til venstre, derefter klikker du på "Avanceret- Indstillinger til......" så prikken flytter sig derned, klik så på OK, så får du mulighed for "Flere Avancerede indstillinger".
Avatar billede martusse Nybegynder
20. april 2005 - 12:50 #9
Jeg kan ikke finde "Skift Søgefunktion for Filer og Mapper" nogen steder. Og skal den "åben en mappe" stadig være åben, når jeg går ned i Start-Søg....? Jeg ved godt jeg er tungnem hvad angår computere, men er du sød at skære det ud i 'pap' til mig.
V.H.
Kathe
Avatar billede passiv Nybegynder
20. april 2005 - 13:58 #10
Jeg har lige lavet et hurtigt billede til dig.
http://fromsej.dk/billeder/soeg.jpg
Højreklik på linket og vælg Gem Destination som, vælg Åbn.
Eller bare klik på linket, så åbner det.

Men den søgevejledning skal du faktisk ikke bruge, vi ved hvor filen og mappen ligger, så de skal bare slettes, det er min fejl at jeg glemte at redigere den del ud.
Avatar billede martusse Nybegynder
20. april 2005 - 18:21 #11
Nu har jeg slettet og kørt mwav.exe. Og igen Adaware, og den siger no DyFuCa - altså den fandt intet her sidste gang. Men jeg kan stadig ikke hente Microsoft SP2 - hvad sker der???
Kathe
Avatar billede arlet Juniormester
20. april 2005 - 18:26 #12
Hej fromsej, undskyld passiv*S*

Lader du det billed ligge oppe, så der kan linkes til det, for det er helt perfekt
Avatar billede martusse Nybegynder
20. april 2005 - 18:35 #13
Undskyld..... men denne besked forstår jeg ikke!
Avatar billede passiv Nybegynder
20. april 2005 - 22:05 #14
Martusse>>Det lyder godt med DyFuCa, den burde også være væk, vi vil godt lige se en ny Hijackthislog fra dig, for at være helt sikre.

Prøv at hente den fulde Servicepack 2 her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Dansk - ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp2/dk/WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe
Engelsk - ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp2/uk/WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe
Jeg går ud fra du har den danske version.

Arlet´s indlæg er mere privat, jeg har haft brugeren Fromsej herinde, men af mange grunde lukkede jeg den, det var heller ikke meningen at jeg ville blande mig i log løsning på Eksperten, men for en gangs skyld faldt jeg i.

Arlet>>Selvfølgelig, vi kan jo også selv bruge den, måske skal den pyntes lidt til, men billedbehandling osv. er jo ikke just min stærke side. (o;
Avatar billede martusse Nybegynder
20. april 2005 - 22:13 #15
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 22:10:14, on 20-04-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\NORMAN\bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\NORMAN\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\OPLIMIT\ocrawr32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Documents and Settings\Kathe  Andersen\Skrivebord\HijackThis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: OCRAWARE.lnk = C:\OPLIMIT\OCRAWARE.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express Calendar Checker For My Custom Edition.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: {24D1BDCE-D835-11D6-BF84-0050047EA0E7} (BlueStream_Flash Class) - http://www.rovion.com/Controls/Rovion.cab?affiliate=BRANDY
O16 - DPF: {2ED9BC2B-4DF1-472E-9B5E-55477D2C97F5} (Microsoft Data Collection Control) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/odc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab

M.V.H
Kathe (martusse)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2005 - 23:43 #16
Så er din log ren, vi behøver ikke at se flere.
Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
Du kan se på dette link hvordan:
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Jeg kan se Spywareguard og Empty Temp Folders i loggen, jeg vil foreslå at du supplerer med Spywareblaster og IE-Spyad.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.

Der ikke gider mummespillet mere, jeg lukker Passiv og genopstår, men under ingen omstændigheder i samme omfang som før.*S*

Læg selv et svar og tag dine point igen, ellers er det sikkert et eller andet med regelbrud.
Avatar billede martusse Nybegynder
21. april 2005 - 00:09 #17
Det vil jeg gøre, og tusind tak for hjælpen.
M.V.H.
Kathe (martusse)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. april 2005 - 00:14 #18
Velbekomme. :o)
Avatar billede martusse Nybegynder
25. april 2005 - 18:19 #19
Jeg har været på landet siden torsdag, og da jeg kom hjem og ville sætte SP2 ind, stoppede den med denne begrundelse: GetIUMS blev ikke fundet i DLL.biblioteket MSDART.DLL
Hvad gør jeg nu??
M.V.H.
Kathe (martusse)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. april 2005 - 19:06 #20
Du skal bare klikke OK, lad der gå et godt stykke tid, fortsætte med at klikke OK, hvis der kommer flere fejl.
http://forums.windrivers.com/showthread.php?t=58747
Avatar billede martusse Nybegynder
25. april 2005 - 19:56 #21
Hvad tror du der er sket her?? den siger det samme når jeg vil hente en midi i Media.
Men forsvinder dog når jeg klikker på ok som du skriver.
Det er fint med det link du har sendt, meeen.... jeg kan desværre ikke ret meget engelsk ;-(
Kathe
Avatar billede fromsej Praktikant
25. april 2005 - 20:05 #22
Nej, det link ligger nu også mest hvis andre skulle kigge forbi, så de kan se hvad der er fundet af løsninger.
Fejlen stammer fra Mediaplayer, der er blevet opdateret, jeg har ikke rigtig andre løsninger end bare klikke OK til installationen er færdig.
Avatar billede martusse Nybegynder
25. april 2005 - 20:53 #23
Det vil jeg så gøre :-)
Jeg vil sige tak for denne gang, og for den altid gode hjælp.
M.V.H.
Kathe
Avatar billede fromsej Praktikant
25. april 2005 - 21:51 #24
Velbekomme, fik du klaret det?
Avatar billede martusse Nybegynder
25. april 2005 - 22:01 #25
Nej ikke endnu, jeg skal lige samle mod til det. der er sket lidt mærkelige ting med computeren, den er bl.a. også blevet så langsom, efter jeg afbrød SP2. Jeg har ellers slettet den mappe, og kørt Systemgendannelse.
kathe
Avatar billede martusse Nybegynder
28. april 2005 - 07:37 #26
Hej igen!
Jeg bliver desværre nødt til at bede om mere hjælp. Den SP2 jeg fik installeret det halve af, vil jeg gerne have fjernet igen, da den volder så mange problemer på min computer. Jeg har slettet mappen, men har disse liggende på Tilføj/fjern programmer:
Microsoft ,NET Framwork (Dansk)
Microsoft ,NET Framwork 1.1
Microsoft ,NET Framwork 1.1 Danisk Language Pack.

Mit spørgsmål: Skal jeg fjerne disse tre, for at blive SP2 kvit ???
Eller hvordan fjerner jeg SP2 ??
Avatar billede martusse Nybegynder
28. april 2005 - 17:00 #27
Er der virkelig ingen, som kan hjælpe mig med dette ??
Det er muligt jeg er hysterisk. men jeg kan ikke klare når noget ikke virker,
og det gør denne opdatering ikke - tværtimod giver den store problemer for mig.
Hjælp mig med at slette den - please.....
M.V.H.
Kathe (martusse)
Avatar billede fromsej Praktikant
28. april 2005 - 19:26 #28
Det halve af SP 2, hmm det lyder underligt.
Nu er netværk absolut ikke min stærke side, men du bør roligt kunne fjerne de tre ting.
Det undrer mig bare at du skriver at du har fået SP 2 installeret halvt, det plejer at være enten/eller.
Måske skal du have tjekket dine systemfiler efter, det gør du på denne måde.
Sæt din Windows XP CD i drevet, klik på Start->Kør skriv så SFC /scannow og klik på OK. (Der er mellemrum mellem SFC og /scannow)
Får du fejlmeldinger, så skriv dem herinde, så må vi løse det.
Avatar billede martusse Nybegynder
28. april 2005 - 20:38 #29
Kan du ikke huske, at opdateringen pludselig standsede? derefter stoppede jeg opdateringen, og fik alle disse problemer. Nu er de tre ting slettet, og computeren kører næsten som før, bortset fra en : Thumbs.db. som ligger mange steder, men som ikke er aktiv.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. april 2005 - 20:54 #30
Thumbs.db er en legal fil, har du gjort dette?
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

Så burde du ikke kunne se den fil mere, det er en skjult systemfil.

Har du prøvet SFC /scannow?
Avatar billede martusse Nybegynder
28. april 2005 - 21:24 #31
Nej, Tak..... det vil jeg gøre :-)

Nej.... Hvad er SFC/scannow??
Avatar billede fromsej Praktikant
28. april 2005 - 21:25 #32
Det tjekker om der er nogle systemfiler der ikke har det så godt, og reparerer eller udskifter dem.
Se mit indlæg 28/04-2005 19:26:42
Avatar billede martusse Nybegynder
28. april 2005 - 21:55 #33
Er det ok, at jeg først gør det i morgen?? Mine øjne ser dyner nu :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
28. april 2005 - 22:21 #34
Ja, det er fint nok. ;o)
Avatar billede martusse Nybegynder
29. april 2005 - 06:36 #35
Nu har jeg gjort som du skrev, og systemfilen er skjult.
SFC scanningen er også kørt, og viste heldigvis ingen fejl.
Så endnu en gang..... tusind tak for hjælpen, hvad skulle jeg dog gøre uden Jer.
M.V.H.
Kathe
Avatar billede fromsej Praktikant
30. april 2005 - 08:15 #36
velbekomme.*S*
Hvis du så lige markerer mit navn i boksen og accepterer mit svar, så er tråden her blevet afsluttet rigtigt.