Avatar billede signesuper Nybegynder
19. april 2005 - 10:54 Der er 4 kommentarer

Det billigste internet

Hej.
Jeg leder efter det billigste internet på markedet.. Det skal være, hvor man har fri download... Hastigheden betyder ikke så meget, men det skal ikke være alt for langsomt...
Nogen der kan give mig et tip, til hvad der er bedst...

Hilsen
Signe
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. april 2005 - 11:03 #1
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd

Oncable 149 kr i måneden, Min svigermekanik har lige fået det og er godt tilfreds

MC
Avatar billede 7th Praktikant
19. april 2005 - 11:16 #2
Cybercity har følgende tilbud:

128/128 Kbit/s til 239 kr. pr. måned
256/128 kbit/s til 269 kr. pr. måned
512/128 Kbit/s til 299 kr. pr. måned
1024/128 Kbit/s til 360 kr. pr. måned
2048/128 Kbit/s til 379 kr. pr. måned
3072/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned

Gratis oprettelse via gør-det-selv metoden

Hos TDC fordobler de fra 1. maj hastighederne på følgende forbindelser uden at sætte prisen op:

512/128 Kbit 299 kr. i 6 måneder, derefter 359 kr./md.
512/256 Kbit 349 kr. i 6 måneder, derefter 409 kr./md.
512/512 Kbit 374 kr. i 6 måneder, derefter 434 kr./md.
1024/128 Kbit 399 kr. pr. måned
1024/256 Kbit 449 kr. pr. måned
1024/512 Kbit 474 kr. pr. måned

Oprettelse af bredbånd udgør 349 kr.

StofaNet har følgende:

256/128 Kbit/s. 299 kr./md.
768/128 Kbit/s for 339 kr./md.

De andre abonnementsformer har alle en download grænse. FlexRate 2048/256 Kbit/s. 400 kr./md. har en grænse på 20 GB. FlexRate 1024/256 Kbit/s. 300 kr./md. har en grænse på 5000 MB.

Endelig så er der Tele2ADSL, som du kan se på http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=privat_internet_adsl_priser

Personligt ville jeg vælge en Cybercity forbindelse, da jeg har gode erfaringer. Derimod har StofaNet tidligere skuffet mig med deres nedetider.
Avatar billede zenorph Nybegynder
19. april 2005 - 17:28 #3
Inden jeg siger for meget, så til alle andre, slå koldt vand i blodet, for ja, der er stor individuel vurdering af disse holdninger.. Besvare blot ud fra mine erfaringer.

Nu skriver du både, at du ønsker det billigste og det bedste, men ak og ve, den gode gamle "pris og kvalitet" hænger sammen...
Og dog...

Tror godt, at jeg gør sige, at Cybercity og TDC har de mest stabile linie - og rent support mæssigt vinder Cybercity nok gevaldigt

Prisen på ADSL linierne, vil www.tele2adsl.dk nok ligge som de billigste, men igen kommer det meget an på, hvilken hastighed du ønsker - dertil har 7th allerede posted et godt indlæg med Cybercity's priser - så spørgsmålet ligger lidt i, hvor meget du selv ønsker af det.

Du kan endvidere se en komplet samling af diverse udbydere, og med mere søge på forskellige ønsker på http://www.internetkvalitetsguide.dk/

Hvis der er yderligere du er i tvivl om, skal du endelig spørge, men jeg mener dog helt klart, at Cybercity har det meste at levere til os som forbrugere.
Deriblandt boost funktion, variable hastigheder (lav i hverdage - hurtig i weekender) osv... og som tidligere nævnt en kanon support, hvis der endelig skulle ske et eller andet.

Mvh. Zen^^
Avatar billede gl.k. Nybegynder
23. april 2005 - 00:22 #4
Lucifers råd er godt, hvis du har TDCKabelTV.
Ellers de andre nævnte CC, TDC evt. også tiscalis highway til 199 ( max. 1 GB )

Du skriver ikke, om du har fastnet eller overvejer at anskaffe dig fastnet også.

128/128 Kbit/s til 239 kr. pr. måned har TDC også ( net-ekspess eller sådan )
256/128 kbit/s til 269 kr. pr. måned har TDC også ( nyt, en tier billigere, tror jeg ;-))

Men: prøv noget andet også: Send en mail, hvem kan levere dig hvad, med eller uden fastnet, og hvornår og hvad det koster.

Bagrund: overvejede også at skifte og droppe min fastnet. Først skrev de, ja, det kan vi godt, senere trak CC ( kan ikke levere forbindelse under 2mb her og Tiscali ( skal alligevel bibeholde fastnet , også ved 256/256) i land igen. Ringede og fik noget 3. at vide.

( stofanet findes også...kender ik meget til samme )

Spørg hellere 3 gange !