Avatar billede gere Nybegynder
19. april 2005 - 10:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

bærbar printer ?

Jeg er edb forhandler af erhverv, og har fået en kunde som stillede mig et spørgsmål. Han vil gerne kunne printe tegninger osv ud når han er ude hos sine kunder. Så han er ude efter en form for bærbar printer. Hvad er der af muligheder her, nogle gode råd eller henvisninger til hvor jeg kan finde sådan en?
Avatar billede phuc69 Juniormester
19. april 2005 - 11:04 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2005 - 11:18 #2
Det er så "heldigt", at der er meget lidt udvikling på markedet for bærbare printere.

Det er faktisk kun Canon og HP der har rigtige bærbare.

Du kan kigge på disse sprøgsmål, hvor jeg tidligere har skrevet mine anbefalinger: http://www.eksperten.dk/spm/571995
http://www.eksperten.dk/spm/601350
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2005 - 11:20 #3
BJC 50´eren er i øvrigt en gammel og forholdsvis dyr printer.

Jeg kan egentlig ikke se hvorfor den er så dyr...
Avatar billede gere Nybegynder
19. april 2005 - 11:43 #4
Helt perfekt svar Ole Madsen... Jeg har ringet op til min kunde og fortalt det du nu har vist mig vejen til... Jeg bliver så spurgt; Kan han lade printeren stå i bilen, og så sidde inde hos kunden og printe? Hvordan får printeren strøm, kan de køre på bilens strøm eller batterier, og har Canon modellen også trådløse muligheder ?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. april 2005 - 12:32 #5
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/i80/

her er  canon'en, men så vidt jeg kan se, kører den kun bluetooth - for lille rækkevidde til at han kan lade printeren stå i bilen...
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. april 2005 - 12:37 #6
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF05a/2211-2213-2333-2333-2261-1589085.html

Her er HP'en så - den har lidt flere valgmuligheder mht. forbindelse...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2005 - 12:50 #7
De bruger begge batterier, så de er formentlig ladet "hjemmefra".
Jeg mener også der fås billader til alle modellerne.

Forbindelsesmæssigt - så skal kunden være temmelig tæt på bilen, for at det kan lade sig gøre.

Teoretisk set kan man selvfølgelig finde en trådløs printserver og så koble den op som netværksprinter i bilen. Teoretisk, fordi det vil kræve en 12v trådløs printserver. Det kan formentlig også findes, men jeg har aldrig hørt om løsningen før.
Og ellers er det kun infrarød, bluetooth samt direkte kabling der er muligt.

Men det kunne være sjovt at lave projektet med en trådløs printserver på 12v....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2005 - 12:58 #8
F.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40021

Der findes billigere trådløse printservere, men det skal være en der kan samme sprog som printeren.

Min bitterkøbte erfaring siger mig, at man bør holde sig til producentens egen printserver - så er der størst chance for at det virker.

D.v.s. HP printserver til HP printer o.s.v.

Jeg har ikke fået det slået op, men jeg er 90% sikker på at denne printserver kører 12 volt, og derfor meget nemt kan sættes til i bilen.
Avatar billede dyrbye Praktikant
19. april 2005 - 13:17 #9
På mit arbejde har jeg  købt en HP450 - den fungerer ganske upåklageligt.  Jeg synes der går lang tid mellem opladningerne.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. april 2005 - 13:30 #10
Avatar billede gere Nybegynder
19. april 2005 - 13:32 #11
Umiddelbart synes jeg Canon I 80 ligner mit bedste råd til min kunde... efter jeg har vurderet de råd jeg har fået her, er jeg kommet frem til flg. Jeg skal bruge en bærbar printer med Bluetooth, en printer der er til at oplade i bilen. Er det så ikke en Canon I 80 løsning, eller er der billigere og bedre løsninger ?
Avatar billede dyrbye Praktikant
19. april 2005 - 14:44 #12
HP450 med bluetooth koster 2695,-

Canon "uden" bluetooth 1781,-  - kan ikke lige se nogen steder hvad bluetooth koster ekstra.
Avatar billede gere Nybegynder
21. april 2005 - 10:51 #13
Hvorfor kan jeg ikke se "accepter svar knappen som sidst jeg skulle give point ?? Vil gerne gi Ole Madsen pointene
Avatar billede phuc69 Juniormester
21. april 2005 - 10:52 #14
Han skal lige smide et svar før du kan acceptere
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2005 - 14:01 #15
Jep - jeg skal lige lægge svar først. Hermed gjort.

Husk at Bluetooth ikke rækker så forfærdelig langt.