Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. april 2005 - 10:31 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Afrunding af celleværdi

Jeg skal afrunde værdierne i mine celler til nærmeste hele 100 (både op og ned)
Eksempel på værdi:

Hvordan skal cellen formateres for at vise
72200
Avatar billede anb Nybegynder
19. april 2005 - 10:46 #1
Ved ikke om man kan lave det som en formatering, men du kan lave en formel, der klarer den:

Data i c4:
Formel =AFRUND(C14/100;0)*100
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. april 2005 - 10:49 #2
Ja, det kan man nemlig, men når man så overfører data fra Access til cellen, overskrives indeholdet af cellen, og dermed også formlen... :(
Avatar billede anb Nybegynder
19. april 2005 - 10:54 #3
Ok, jeg har aldrig overført data fra access til excel, så det kender jeg ikke noget til. Men hvad hvis indsætter data i kolonne A og formlerne i kolonne B, så er der vel ikke noget der bliver slettet, når du indsætter data?
Avatar billede sjap Praktikant
19. april 2005 - 11:23 #4
puppetmaster
Du kan ikke lave det udelukkende ved formatering af cellen.
Du kan jo i stedet lave afrundingen i Access i forbindelse med overførslen.

anb
Dit forslag kan faktisk gøres noget enklere:
=AFRUND(C14;-2)
Avatar billede anb Nybegynder
19. april 2005 - 11:32 #5
Sjap:
Smart! Så lærte jeg også noget nyt idag :-)
Avatar billede sjap Praktikant
19. april 2005 - 11:37 #6
:0)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. april 2005 - 11:48 #7
sjap: ja, det er også den løsning jeg er gået i gang med (men hold da helt ¤%¤#¤ hvor opgaverne kommer løbende ind af døren i dag!) :(

anb: sjap's løsning står vist i hjælpefilen til Excel
Avatar billede sjap Praktikant
19. april 2005 - 11:55 #8
puppetmaster > Hjælpefiler og manualer er kun allersidste udvej. Lidt ligesom installationsvejledninger - dem kigger man kun i, når det er gået galt ;0)
Avatar billede anb Nybegynder
19. april 2005 - 13:23 #9
enig! eller hvis man er ude i en funktion, som man ikke kender overhovedet...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. juni 2005 - 13:15 #10
Sjap, hvad med et svar?
Avatar billede sjap Praktikant
24. juni 2005 - 16:21 #11
Ok :0)