Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 10:01 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte.

jeg har bygget en PC op hvor jeg selv har købt alle delene hjem og sat dem sammen. jeg var udsat for en kortslutning i strømforsygningen. og har derefter skiftet strømforsygning og bundkort og nyt kabinet. men det vil intet. den giver bare et blink fra CPU indikatoren men ikke nok til at den vil starte systemet. den har været startet op efterfølgene. men lukkede ned efter 2 dage uden problemmer. og nu vil den intet. jeg har haft alle delene pillet ud og sat dem i enkeltvis og testet dem. men intet viser at der er noget galt med de forskellige dele. delene virker udemærket i en anden computer. men bare ikke hvis desse dele er sat sammen. hvis dere r bare en der kan hjælpe vil jeg være glad. :-)
Avatar billede des_84 Nybegynder
19. april 2005 - 10:11 #1
Hmm.. noget kunne jo tyde på at din hardware ikke passer sammen, hvis ikke de kan sammen, men godt kan sammen med noget andet.
Har du checket om rammene og bunkortet passer sammen? eller om du har noget i den, bundkortet ikke understøtter, som f.eks en for stor CPU.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 10:34 #2
alle delene har arbejdet sammen før uden problemmer. men efter den kortslutning jeg havde i strømforsygningen. vil delene ikke arbejde sammen på nogen måder. jeg testede delene i en anden com. for at se om de virkede og det gjorde de. så skulle de gerne kunne arbejde sammen igen. da de har gjordt det før. bundkortet er det samme som den jeg har skiftet og det samme er strømforsygningen. der er ikke oget der er anderledes. alle delene er de samme som før. og de dele kunne sagtens arbeje sammen. MEN den vil bare ikke starte.
Avatar billede des_84 Nybegynder
19. april 2005 - 11:36 #3
Umiddelbart skulle man jo tro at der var sket en eller anden kortslutning, eller forstyrelse i kredsløbet.
Mit forslag er at du får den hen til en der har udstyr til at måle hardwaren, for at se om delene får den korrekte spænding.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 11:42 #4
Fordi det er det samme bundkort du har købt, behøver det ikke at være identisk med det gamle. Der kan være forskellig version af BIOS.

Du bliver nødt til at fortælle hvad du har af hardware !
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 12:25 #5
hardware ( bundkort soltek SL-865Pro2-FGR socket 478 ) ( CPU intell pentium 4 socket 478) ( ram 2* 512 kingston DDR-RAM ) ( HHD. Maxtor 80 + 120 GB ) ( strømforsygning 500W low noise ) ( grafikkort nvidia FX 5200-T128 med TV out ) det er det hardware der sider i.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 12:28 #6
den har vært ude og blive testet for at se om delene for de rigtige spændinger og det har jeg fået afvide at de gør.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 12:38 #7
Hvor hurtig "løber" din CPU ?
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 12:38 #8
det skal lige siges at ( pentium 4 prosesseren er en 3,2 )
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 12:47 #9
http://www.soltek.de/soltek/download/download_all.php?isbn_st=SL-865Pro2-FGR#bios

Der henter du den nyeste BIOS. Udpakker den, og læser den medfølgende anvisning, og flasher din BIOS.

HUSK, du må ikke slukke for din PC før flash programmet siger du skal (genstarte).
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 12:50 #10
intell pentium 4 3,20ghz/1M/800 det er hvad der står på den.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 12:51 #11
ja det ville jeg gerne. men jeg kan ikke engang starte den op. det er det der er problemmet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 12:57 #12
Åh,  sh**, det glemte jeg.

Starter dine blæsere, og spinder dine diske op ?
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 13:01 #13
det hele starter kun i et 1sek. det vil sige at i det jeg trykker på startknappen og det er det. ikke mere end det.derefter skal jeg slukke for strømforsygningen og vente 30sek og tænde den igen. så sker der bare det samme igen, og sådan kan jeg blive ved. * he he *. men ellers lød det meget godt :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 13:09 #14
Du er sikker på, at de messingstudser du skruer i kabinettet, og hvorpå du så fastgør bundkortet, KUN er skruet i kabinettet de steder, hvor der er skruehuller i bundkortet.
Hvis der bare er en studs for meget, så opfører den sig som du beskriver.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 13:14 #15
ja det har jeg tjekket. der sider ikke andre end der hvor de skal. men jeg kan prøve at fjerne nogle af dem og se hvad den siger til det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 13:30 #16
Du er tilsyneladende ferm til at rode i en PC, så du kunne jo prøve at samle den på køkkenbordet, eller et ande gode sted. Altså uden kabinet.
Læg bundkortet på bordet på et tørt håndklæde, og sæt 1 disk (system disken), 1 blok RAM og grafikkortet til. Så placerer du kabinettet således, at ledningerne fra PSU og startknappen kan nå deres respektive stik på bundkortet. Husk lige et tastatur.

Tryk på startknappen, og kryds fingrene !
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 14:53 #17
det prøver jeg at gøre. eller kan du jo kigge her så skal jeg nok fortælle om hvordan det er gået :-)
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 15:49 #18
nej nu har jeg prøvet det også. emn heller ikke det ville føre til noget desværre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 16:21 #19
Prøv din CPU i en anden PC !
Avatar billede dragonheart Nybegynder
19. april 2005 - 16:42 #20
CPU virker fint i en anden computer. Mon der kan være andet end lige CPU, ram, strømforsygning, Harddiske og grafik kort, da de virker fint. Mon MB kan være brændt af ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 22:31 #21
Ja, så er der kun bundkortet tilbage der kan lave knuder. Du må nok have læderet frem.

Inden du går ud og investerer i et nyt bundkort, så prøv lige at tage strømmen fra dyret, og derefter fjerner du batteriet på bundkortet i 10-15 minutter. Batteri i igen, strøm til og genstart. Jeg tvivler på det hjælper, men bare for ikke at skulle ærge sig over det bagefter, det sletter nemlig din BIOS CMOS.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
20. april 2005 - 08:58 #22
oki det prøver jeg. ellers er der ikke andet for. du skal have tusinde tak for din hjælp. endelig nogen der kan hjælpe. jeg har prøvet mange mennesker. men ingen der har givet den hjælp som her.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
20. april 2005 - 09:19 #23
lige et spørgsmål til. hvordan får du dine point ?. dem skal du da have.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 18:38 #24
Det gør man normalt ved at bede den eller disse man gerne vil give points, om at lægge et svar. Når det er gjort, så kan du markere den eller disse navn(e) til venstre nederst, og trykke accepter. Så vil du se at der kommer til at står accepteret svar i deres svar.

Jeg lægger dette som et svar, og takke på forhånd  ;-)
Avatar billede dasch87 Nybegynder
20. april 2005 - 19:04 #25
hey dragonheart , ja undskyld jeg blander mig i dit spørgsmål nå rjeg ikke har et svar., men ejg tænkte på om ikke du smider en kommentar ud når du har fået nyt bundkort og fortæller om det løser problemet..? har nemlig haft samme problem som jeg ikke har fået løst endnu;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 19:08 #26
Det vil da være venligt af opretteren, hvis han gjorde det  :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 19:32 #27
Takker også for karma  ;-)
Avatar billede dragonheart Nybegynder
21. april 2005 - 11:55 #28
dasch87 jo det skal jeg nok. jeg skal nok geive en kommentar når det er. :-)
Avatar billede dragonheart Nybegynder
21. april 2005 - 12:01 #29
dragonknight det er rigtigt. men jeg er total en grønskolding til dette her. denne side er helt ny for mig. men jeg prøver så godt jeg kan :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. april 2005 - 12:38 #30
Hvis du gerne vil vide lidt mere, så kan jeg anbefale http://expfaq.1go.dk . Det er en god uofficiel faq om Eksperten.

Når man prøver så godt man kan, så er det også godt nok. ;-)
Avatar billede dragonheart Nybegynder
25. april 2005 - 10:35 #31
dasch87 efter at jeg fik brugt udelukkels metoden tand for tand. er vi kommet frem til at det ikke er bundkortet. men at det er den nye strømforsygning der ikke virker. det er utroligt at man køber en ny strømforsygning og så den ikke virker. men den kan ikke give strøm nok, og det er grunden til at den kun giver et lille blink og ikke starter op i det hele taget. jeg ved ikke om dette kan hjælpe men lovede at skrive når jeg fandt ud af hvad der var galt. :-)
Avatar billede dasch87 Nybegynder
25. april 2005 - 20:26 #32
okaye, det er da fedt nok at du har fundet ud af det..! og tak fordi du gad skrive det:! men håber da din computer kommer til at fungere optimalt så:D Desværre er det ikke strømforsyningen den er galt med med min computer, det er desværre nok bundkortet.:! Men tak fordi du skrev det.:! God karma.:!
Avatar billede dragonheart Nybegynder
25. april 2005 - 23:30 #33
hvordan opføre din computer sig da ?
dasch87